Seat Arosa: Olie/ benzineverbruik

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Beste mensen,

Mijn Arosa verbruikt veel olie en slurpt ontzettend. Ik rij soms lange afstanden, rij zowiezo niet veel en toch verbaasd het mij hoe snel die wijzer richting rood gaat. Het begint ermee dat de auto geen snelheid maakt, vooral bij het wegrijden heeft ie het moeilijk ( ook veel lawaai ) en schakelen gaat stroef. Vandaag kreeg ik de melding " oil ", terwijl in augustus de auto een kleine beurt heeft gehad. Langs gereden bij de garage en daar bleek de olie idd op te zijn. Overigens had ik de olie in juli ook al eens aangevuld. Dit lijkt mij niet goed toch?
De auto heeft nu bijna 81000 gereden.

Kan iemand mij vertellen wat het eventuele probleem kan zijn?

Groetjes,

Romaisa

a-technisch

Geplaatst door a-technisch (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Arosa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

paddo (0), 16 jaar geleden

Heb het idee dat je het probleem van wegrijden moet zoeken in de koppeling vooral omdat het schakelen ook stroef gaat. Is misschien in combinatie met een lekke krukas kering dat de koppeling dit doet.ligt er wel eens olie onder de auto?? Benzine verbruik hoe hoog is dat dan 1op??

gr paddo

a-technisch (0), 16 jaar geleden

Om eerlijk te zijn??? Geen idee!
De auto zou zuinig moeten zijn maar ik merk dat ik erg vaak moet tanken. Hiervoor had ik een twingo, die vond ik veel zuiniger. Maar goed, wat auto's betreft, abracadabra voor mij. Er ligt trouwens geen olie onder de auto.
Maar begrijp ik nu van jou dat het olieverbruik te maken kan hebben met de koppeling?

paddo (0), 16 jaar geleden

in dit geval dus niet .Als de krukaskering zou lekken over de koppelingsplaat zou dat het schakelen kunnen verklaren maar dat is het dus niet.Dan zou ik er wel vanuit gaan dat de koppeling en druklager eens nagekeken moeten worden denk wel dat daar het probleem met schakelen vandaan komt. Olie verbruik is altijd lastig kan van alles zijn en zonder testjes zou ik het vanachter mijn pc ook niet weten.Heb je ook rookpluimen achter je auto tijdens optrekken??

gr paddo

Santa (0), 16 jaar geleden

Paddo, indien er olie over de koppelingsplaat/drukgroep loopt, gaat het koppelen daar NIET stroever door.....
Je merkt dan echter wel dat de auto stotend optrekt bij het aangrijpen/op laten komen van de koppeling.

Stroef schakelen kan komen doordat de koppeling niet goed vrijkomt of door een niet soepel werkend schakelmechanisme. Weet zo niet of dat bij deze auto via kabels gaat of via stangen.

@a-technisch: gooi je tank vol en zet de dagteller op 0 c.q. schrijf de km. stand op.
Wanneer je tank weer bijna leeg is gooi je deze weer vol.
Kijk naar je dagteller/km. stand en trek daar de 1e stand van af. Je weet nu hoeveel km. je hebt gereden.
Vervolgens deel je het verreden aantal km.'s door het aantal liters getankte benzine.

Bijvoorbeeld: 500 km gereden en 54 liter getankt: 500 : 54 = 9,2.

De auto heeft dus op elke liter benzine 9,2 km gereden, oftewel 1 (liter benzine) op 9,2 (kilometer).

paddo (0), 16 jaar geleden

Ja Santa ik zat even mis wat je zegt is inderdaad waar over olie over de plaat maar ik doelde dan ook vooral op het optrekken .

gr paddo

Santa (0), 16 jaar geleden

Is goet, mien jong............

[url=http://img442.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img442.imageshack.us/img442/1831/...[/img][/url]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.