close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Ibiza 2010: Olielampje oranje knippert/blijft aan

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2000

Hoe bedoel je dat uitmeten via de stekker onder aan de sensor?

Tevens hier nog de test uitslagen.

Ik heb trouwens ook gehoord dat je via via vagcom een en ander kunt wijzigen.

Geplaatst door

Gbgolf2 (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wie o wie kan mij verder helpen,

Zins donderdag heb ik een rare vage storing in Mn auto zitten,
Van de week gaf Mn auto aan dat die een onderhoudsbeurt nodig was, donderdag olie eraf laten lopen inclusief oliefilter zins dien treed er een storing op olieniveau/temperatuursensor onwaarschijnlijk signaal nu heb ik al 2 anders sensoren geprobeerd andere stekker geprobeerd kabels doorgemeten op 1 kabels komt er 12,4v en de andere 13,8v en de middelste zou dan massa moeten wezen. Nou heb ik meerdere keren de storing proberen te wissen ma hij blijft dat aangeven. Wie weet nog meer oplossingen gaat trouwens om een Seat Ibiza fr 2.0tdi van 2010

Gbgolf2 0

7 jaar

Oliepeil is wel goed ?

Ja zeker netjes afgevuld precies wat erin hoor 5w30 504/507 van kroon olie

Gbgolf2 0

7 jaar

Hoe heb je gemeten ? met losgenomen steker of aangesloten?
De middelste draad (bruin is de massadraad,(geen onderbreking gemeten?.
De draad op contact no 1(zwart/rood) is de voedingsspannig,de andere gaat naar het instrumenten paneel.Als we tenminste over dezelfde sensor(onder in de carterpan)praten.
Een enkele keer wil een reset wel eens helpen,accu een paar minuten afkoppelen,wel eerst even een eventuele radiocode veiligstellen.

jaker 0
badge

7 jaar

Heb gemeten met een los genomen stekker dat klopt en we praten over de sensor wat in het Carter zit, ik heb met een multimeter de zwarte op de bruine gehouden en de rode op de andere kabels zo kwam ik aan de waardes, lees ik de oliepeil plus de temperatuur uit geeft die oliepeil niet oké aan en temperatuur -58 aan lees ik hem uit zonder de stekker erop kan ik hem wissen ma dan komt de storing olieniveau/temperatuursensor te hoog aan

Gbgolf2 0

7 jaar

hieruit kun je wel aannemen dat de verbinding met het info display in orde is.
de werking van de oliepeil sensor berust op het weerstandsverschil dat optreedt door twee weerstanden te verwarmen 1 in de olie en 1 erboven.
Dit impliceerd dat er wel een beetje stroom vermogen gevraagd wordt door de sensor.
Probeer eens of een proeflampje van b.v. 21 watt brandt op de contacten 1 en 2.

jaker 0
badge

7 jaar

De steker los trekken en dan met het lamplje op de losgenomen steker meten,een multimeter neemt practisch geen stroom af,dus kan je toch spanning meten terwijl er een enorme weerstand in het circuit zit.(wet nam ohm Uv+IxR)
Je kan het instrumenten paneel omcoderen naar vaste onderhouds interval (QG2) voor wagen zonder oliepeilsensor.
dit is mogelijk met vagcom.

jaker 0
badge

7 jaar

Vandaag de test kunnen doen met het lampje zwart/gele draad brand die wel bruine draad massa is goed draad bruin/groen brand de lamp niet. Hele kabel gevolgd tot schutbord geen breuken of wat kunnen vinden. Met de multimeter gemeten geeft die 10,5 volt af zonder lopende motor met geeft die 12,5 ma het lampje brand niet!

Gbgolf2 0

7 jaar

De bruingroene draad op pen no. 3 (staat op de steker) gaat naar het instrumenten paneel,hier zit elektronica achter die de lamp niet kan voeden,dus dat kan wel kloppen.
Hoewel de sensoren er hetzelfde uitzien,bestaan er wel verschillende uitvoeringen van.
controleer het onderdeelnummer eens en dan speciaal het achtervoegsel (A of B) o.i.d.
Werkt de motorkap schakelaar?deze heeft invloed op het resetten van het instrumentenpaneel van de sensor.

jaker 0
badge

7 jaar

Ik heb geen motorkap schakelaar en heb de sensoren vervangen met de zelfde nummers.

Gbgolf2 0

7 jaar

Bij mijn weten hebben alle vag modellen met verlengde onderhouds intervallen een motorkapschakelaar.
Deze zit listig ingebouwd in het slot,er komt dan een kabeltje uit met een 2p steker ergens in de buurt van de rechter koplamp.

jaker 0
badge

7 jaar

Tot op heden niet verder gekomen wat ik wel heb gedaan is op aliexpress een vagcom gekocht van 18 euro en de functie oliepeilniveau meter uitgezet en het lampje is uit . Niet helemaal de correcte weg ma oliepeil kun je ook via de peilstok meten dus dan ma op de oude manier.

Gbgolf2 0

7 jaar

Ok,niks mis mee toch?

jaker 0
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.