Sinds dik een week heb ik een Seat Ibiza 1,4 16V Stella uit 2003.
Tot nu toe heeft ze 3 x moeilijk gestart. Het geeft wel geluid (startmotor?), maar slaat in eerste instantie niet aan en uiteindelijk met horten en stoten. Meestal is het starten-lopen zonder problemen.
Vandaag heeft mijn monteur de auto uitgelezen en dit was de conclusie:
16502 koelvloeistoftemperatuur sensor G62 signaal te hoog
17550 opname belasting boven maximum grenswaarde P1142
Natuurlijk is dit voor mij abakadabra. Wie van jullie weet wat hier aan de hand kan zijn of kent iemand die dat zou kunnen weten?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Judith
foutcode: 16502 P0118
nl De koelvloeistoftemperatuurmeter (G62) het afgegeven signaal is te hoog
du Geber für Kühlmitteltemperatur (G62) Signal zu groß
en Engine Coolant Temperature (ECT) Sensor (G62) Signal too High
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Het starten van een koude motor is moeizaam
Als de motor gestart wordt met een lauwe of warme motor, dan is het stationair toerental meteen 1200 - 2000 rpm
Stationair toerental is onregelmatig
Bij alle motor-temperaturen schommelt het stationair toetental tussen 900 en 1000 rpm
Bij een warme motor valt de temperatuur van het blok opeens terug naat ca.70 graden en komt dan langzaam weer terug naar 90 graden
Slechte accelleratie tijdens het warm laten worden van de motor
Alleen diesel: een extreem lange voorgloeitijd
Mogelijke oorzaken:
Bedrading en/of aansluitingen van/naar de Koelvloeistoftemperatuurmeter (G62)
Koelvloeistoftemperatuurmeter (G62) defect
Mogelijke oplossingen:
Check bedrading en/of aansluitingen van/naar de Koelvloeistoftemperatuurmeter (G62)
Check / vervang Koelvloeistoftemperatuurmeter (G62)
foutcode: 17550 P1142
nl
du Lasterfassung Signal zu wenig
en Load Calculation Cross Check Lower Limit Exceeded
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oorzaken:
LMM (G70) defect
Lucht-inlaat-systeem defect of lekt
Throttle Pedal faulty
Throttle Body dirty/faulty
Mogelijke oplossingen:
Controleer LMM (G70)
Controleer lucht-inlaat-systeem
Check Throttle Pedal
Controleer paspedaal-positie-sensor (G79)
Controleer paspedaal-positie-sensor 2 (G185)
Check Throttle Body
Check Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187)
Check Angle Sensor 2 for Throttle Actuator (G188)
Controleer Control Module
Gr Stefan
Als eerste de temperatuursensor vervangen en dan even aankijken.
[quote=ricky]Als eerste de temperatuursensor vervangen en dan even aankijken.[/quote]
+ gasklep schoonmaken en opnieuw inleren. Dan ben je haast en zeker van probleem af.
Bedankt heren! de temperatuur sensor is vervangen. Ben benieuwd. Gister heeft mijn monteur in de auto gereden (voor de reparatie) in de hoop dat ze niet wilde starten, uiteraard startte de auto vlekkeloos... haha.
15 jaar
De sensor is vervangen en de auto start tot nu toe goed.
Ik heb wel last van een ander vreemd verschijnsel: mijn brandstofmeter loopt soms spontaan terug en dan gaat het lampje branden en klinkt er een signaal. Vervolgens loopt de meter weer op en gaat het lampje weer uit. soms een paar keer achter elkaar.
Het EPC lampje brandt af en toe ook.
Heeft iemand een idee?
15 jaar
Laat hem nog eens uitlezen ivm het epc lampje dat nu brand..
Gr Stefan
15 jaar
Mijn monteur heeft geen storing gevonden. het lampje was toen ook uit.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar