SEAT Altea 2005: P2540

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: BLR, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 110

Hé jongens Ik heb probleem. Het valt mij op 15 minuten na het tanken dat mijn motor management lampje brandt. Soms Na een 1 uur na het uitlezen blijkt te zijn dat ik fout code P 25 40 heb. Ik ben ermee naar de garage geweest. Ze hebben er nieuw sensor ingezet, zeggen ze. Maar het probleem blijft terugkomen.wie weet raad

seat2005

Geplaatst door seat2005 (0) , lid sinds 6 maanden geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Altea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

limbra (565), 6 maanden geleden

Mogelijke oorzaak/oorzaken kunnen zijn:
1] Lage druk sensor defect (G410), maar die is vervangen volgens jou,
hebben ze ook de bedrading en stekker van de sensor gecontroleerd ?
2] Benzine filter vervuild, Vervang het benzine filter.
3] Er is een beperking in het brandstof systeem,
Controleer: brandstof leidingen (lekkage - beschadigingen ....)

hoor je de benzinepomp even zoemen(draaien) als je de auto op contact zet ?
Merk je iets tijdens het rijden als het motor storing lampje brand,
byv. slecht accelereren - stotteren/inhouden - motor slaat af o.i.d. ?

seat2005 (0), 6 maanden geleden

de benzine filter is ook vervangen en de sensor ook dat heb ik laten doen bij de garage
van slecht accelereren - stotteren/inhouden - motor af slaal merk ik niet van het raare is als ik het met
de obd2 riset dan gaat het 2 a 3 weeken goed en dan gaat de motor management lampje weer aan
als ik weer de met de obd laat lezen heb ik weer de zelfde foutcode

limbra (565), 5 maanden geleden

Dus als ik het goed begrijp merk je/wijzigd er niets aan het rijgedrag van de auto,
dus de motor slaat niet af, stottert niet, houdt niet in etc .......,
alleen het motorstorings lampje (MIL-lampje) gaat af en toe aan ?
Laat de auto eens uitlezen met dealer apparatuur (vag - Seat),
misschien komt daar meer uit, wat een goede/betere zoek richting geeft.

    ik heb nu met vag uitgelenzen dit komt er uit
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: 06F-906-056-BLR.lbl
    Part No SW: 06F 906 056 BB HW: Hardware No
    Component: MED9.5.10 00 7001
    Revision: 00000000 Serial number: SEZ7Z0E3173427
    Coding: 0000075
    Shop #: WSC 06403 785 00200
    VCID: 6ADB77AF457FE0C375-803E
    VINID: 9A38EAAAA160A868800882070821F71A45
    1 Fault Found:
    18972 - Low Pressure Fuel Sensor (G410)
    P2540 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
    Readiness: 0000 0000
    ------------------------------------------------------------------------------- - seat2005 (0), 5 maanden geleden

seat2005 (0), 5 maanden geleden

wat ik achter ben gekomen is in de motor ruimte bij de koolstof filter zit een vacuumventiel daar zat een
gatje in ik heb de vacuumventiel vervangen de storing komt niet meer snel maar is nog wel als je die uitleest ik wil benekort de Brandstofpomp vervangen maar ik krijg de stoel er niet uit zit een raare torks

limbra (565), 5 maanden geleden

intermittent wil zeggen dat de fout heel af en toe optreed en niet constant aanwezig is,
intermittent= (fout/storing is minder dan 2 seconden aanwezig anders wordt dit
als een "permanente" fout opgeslagen),
P2540 implausible signal, onwaarschijnlijk signaal van de sensor (of fout in regelmodule?)
de sensor is vervangen, hebben ze toen ook de stekker en bedrading gecontroleerd ?
Is na het uitlezen de storingscode gewist ?
Je zou voor de zekerheid de brandstofpomp kunnen vervangen, maar als de
stekker en/of bedrading van de sensor niet in orde is, zal het niets helpen,
laat bij voorkeur de benzine druk eens controleren, dan weet je zeker of de benzinepomp
bijna aan zijn eind is of nog niet,
De sensor die vervangen is, was dat een originele (vag-Seat) sensor of een aftermarket ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Altea of stel zelf een nieuwe vraag.