Seat Toledo: plus airco pomp

Bouwjaar: 1999

Hoi,ik heb nu pas een nieuwe magneet koppeling van de aircopomp gemonteerd na een storing.Nu na 2 weken is de airco er weer mee opgehouden,en nu krijg ik inderdaad geen plus op de pomp.Ik heb de dealer gevraagd voor een schema maar dat kreeg ik niet,kan iemand mij zeggen welke relais van de airco zijn of waar ik eventueel kan gaan zoeken.De schakelaar in de auto is goed, zekering ook en de bekabeling tot onder de accu bak ook.Verder ben ik nog niet gekomen vanwege het schema enz.Onder de accu bak zit ook nog een relais of regeleenheid tegen de chassispoot.Weet iemand of die het probleem zou kunnen zijn?

peter8701

Geplaatst door peter8701 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Toledo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

blijegeit (0) PRO, 18 jaar geleden

reals onder accubak veroorzaakt vaak probleem.. maar met de kou van de afgelopen dagen doet hij het ook niet he (niet over het hoofd gezien?!)
en is de druk in het systeem wel in orde?!

mvg

cotech (0) PRO, 18 jaar geleden

Peter ik denk je misschien wel te kunnen helpen,maar dan moet ik wel weten welk type toledo je hebt,ivm elektrisch schema.

peter8701 (0), 18 jaar geleden

De druk in het systeem is in orde en de auto stond in een verwarmde garage boven de 5 gr.Het relais onder de accu bak kan ik dat doormeten misschien?
Het chassis nummer is VSSZZZ1MZXB015037 en het is een 1.6/AKL74KW.Alvast bedankt

blijegeit (0) PRO, 18 jaar geleden

relais is door te meten.. maar ik weet de waardes niet uit mijn hoofd.... dus dat is lastig :)


mvg

cotech (0) PRO, 18 jaar geleden

Peter ik heb het schema naar je toegestuurd naar je emailadres.
Een tip maak een kopie en kleur de plusdraden en massadraden in,zowel de pulsedraden.dat geeft je nl overzicht hoe het een en ander werkt.
De compressor wordt bediend door de driedubbele drukschakelaar of druk sensor voor het airco koelmiddel.
Dus daar moet je extra aandacht aanschenken,ook de eventuele actuators die daaraan meedoen is belangrijk,temp,druk,etc.
Ik hoop dat een en ander duidelijk is overgekomen.
Groeten cotech

tinus11481 (0), 18 jaar geleden

bovenop de startmotor loopt de kabelboom hierdoor loopt ook de draad van de aircopomp, heb gehad dat er hier een breuk in zat.
Deze draad stond zeer strak en was door het bewegen van de motor gebroken

M3GTDRIVER (0), 17 jaar geleden

Ik heb laatst met een Ibiza meegemaakt dat er geen storingen uit te lezen waren, de airco recentelijk geserviced was en de magneet koppeling toch niet in kwam. Boven op de accu zit nog een rijtje zekeringen en een daarvan was ook voor de airco. Die zekering er uit gehaald, door gemeten (was goed) maar er zat een zwarte aanslag op. Zekering schoon gemaakt, terug geplaatst en de airco deed het weer. Toch de zekering weer eruit gehaald om de klemmetjes schoon te maken en wat meer naar elkaar te buigen om de druk op de lipjes van de zekering te verhogen. Tot op heden geen problemen meer gehad.

Is jouw probleem al verholpen? Laat even wat weten.

Henkjan_80 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik heb ook zoiets met een Ibiza 2000 81 kW tdi, de kabel naar de compressor heeft sluiting gehad (dikke pluskabel van dynamo is aan massa gekomen). Nu blijft het ac symbool knipperen en de airco werkt dus niet. Zekeren zijn heel en volgens de Seat dealer is dan waarschijnlijk het stuurapparaat voor de climatronic kapot.
Dus graag wil ik het zekere voor het onzekere: heeft iemand hier ook een schema zodat ik het systeem kan doormeten?
Zit hier een varibele compressor op of hebben deze types dat nog niet
Het betreft dus een Ibiza van 2000 (facelift model), 81 kW tdi met een climatronic.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
bvd Henk Jan

Pascal Limpens (0) PRO, 15 jaar geleden

Boven op de accu zit een rijtje zekeringen.
Niet de zekeringen branden door maar ook de aansluitingen.
(de zittingen waar de zekering in geplaatst word)
Check dit eerst. Zijn ze doorgebrand, maak een bypass
(Wel op een verantwoorde manier, dus afzekeren) en het
probleem is opgelost.

Succes, Pascal

Henkjan_80 (0) PRO, 15 jaar geleden

D'r was toen 1 zekering doorgebrand van de dynamo, deze is vervangen. Maar dus ook de aansluitingen even goed controleren? Ga ik doen en voor zover bedankt!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.