Wij hebben helaas een problemcar waar we nu van alles over lezen. De EGR klep is in 7 maand tijd 2 keer vervangen, de 1e keer had de garage een imitatieklep geplaatst en die was in 7 maand weer stuk, nu in juli is er een originele EGR klep opgezet, echter binnen 2 dagen na vervangen van die klep brandt het roetfilterlampje. Garage heefr alle waardes uitgelezen, maar ziet niks raar. Leerwaardes zijn opnieuw ingesteld en het lampje was uit, ongeveer 500 km verder opnieuw het roetfilterlampje aan, iets zou niet geactiveerd zijn dit hebben ze alsnog gedaan en lampje was uit, nog geen 50 km verder weer het lampje aan. Garage verwijst me naar seat dealer.
Ik heb er veel over gelezen en ik moet snel van deze auto af is me duidelijk. Ik heb een roetfilter reiniger in tank gegooid in hoop dat het lampje uitgaat, maar ben er bang voor. Las ook dat de verdeeldruksensor mogelijk kapot is.
Kan ik zelf verdeeldruksensor vervangen van de roetfilter? Zoja waar zit deze? Dit wil ik nog proberen voor ik hem laat uitlezen/diagnostiseren bij een seat dealer voor 110 euro per uur. Dit soort problemen komen veel voor heb ik al gelezen dus zodra dit lampje uit is doe ik de auto ook weg.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jammer dat er zo klungelig wordt gerepareerd , wel repareren en niet het volgend probleem oplossen .
Druksensor leidingen even doorblazen raken wel eens verstopt dan wordt er ook storing weer gegeven, geeft deze druksensor nadien nog storing aan dient deze vervangen te worden, dient wel ingeleerd te worden, de werkzaamheden vallen mee daar de sensor bovenzijde motor ruimte bevindt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar