Mijn Seat Cordoba schokt bij tijd en wijle tijdens het rijden van een constante snelheid.
Vooral op de cruise control is dit het geval.
Soms loopt hij dagen goed zonder stoten en inhouden.
Zodra ik iets gas bij geef is het weg. Auto trekt gewoon goed.
Na op internet te hebben gespeurd, , kwam ik tot de conclusie dat het de luchtmassameter moest zijn.
Deze heb ik inclusief luchtfilter vervangen.
De eerste dag na vervangen ging het goed, Maar daarna treedt het euvel steeds weer op.
Is APK gekeurd waarbij het CO gehalte in orde was. De monteur zei dan ook dat het de lambdasonde niet kon zijn.
Wie weet raad. Probleem is dat als ik de auto bij een garage zet, dat de kassa al begint te lopen bij binnenkomst,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tja, niemand werkt voor niets.
En vaak is het goedkoper als zelf op de gok dure onderdelen vervangen.
Tja, hier heb ik wat aan. Garages doen dikwijls ook maar wat. Zijn vaak onderdelenboeren.
Dacht dat dit forum er was om elkaar te helpen
8 jaar
Niet alle autobedrijven zijn 'onderdelenboeren'.
Als je het zelf wil oplossen zal je minimaal even een foutcode uitdraai hier moeten plaatsen.
Ook moeten signalen van lambda sonde, luchtmassameter etc goed gecontroleerd worden. Een vervangen sensor wil nog niet zeggen dat het signaal daadwerkelijk in orde is.
Heb het vermoeden dat het met de temperatuur heeft te maken.
Auto loopt nu al weken goed, enkele keer nog een schokje, maar dat kan natuurlijk altijd wel eens voorkomen.
Zou het de temperatuursensor kunnen zijn? Het duurt ook erg lang voordat de meter op de gebruikelijke 90 graden staat. Bij koeler weer al helemaal niet.
Thermostaat is al vervangen, helaas zonder verbetering
8 jaar
[quote=janklavers]Tja, hier heb ik wat aan. Garages doen dikwijls ook maar wat. Zijn vaak onderdelenboeren.
Dacht dat dit forum er was om elkaar te helpen[/quote]
Vergeet niet dat de forumleden hier het probleem moeten herkennen alvorens met een eventuele oplossing te komen.
Daarbij probeert men jou te helpen met advies en heeft niet altijd een pasklare oplossing op de plank liggen...
Uitlezen is een eerste vereiste.
temp sensor zit of in je motor of in je radiator. als deze niet werkte geen ventilator aan of je temp meter op dashboard gaat niet werken. jij rijd cruise control daarbij gebeurt het. je auto regelt dan zelf het gas en snelheid. de auto krijgt dan denk ik een bepaald mengsel om die snelheid te houden. als hij schokt krijgt hij denk ik niet genoeg en moet je gas erbij geven. maar dan zou hij ook moeten gaan schokken als je bv een bocht doorgaat en gas half hebt. of schokken als je stationair loopt. maar ja je zegt er is een andere themostaat ingegaan dan heb je missch al een warmloper gehad of dat de temp sensor al geen goed signaal doorgaf. probeer een paar dagen zonder cruise control en kijk of je weer een schok krijgt.
8 jaar
john4967@
Temperatuurmeter werkt iig niet goed, meestal komtie niet verder dan 60 a 70 graden.
Pas na een lange rit of stil staan in file bv staat hij op 90 graden.
In de vakantie ging het soms een paar dagen goed en dan toch weer schokken.
Het is na het vervangen vd luchtmassameter wel een heel stuk verbeterd.
Misschien ga ik de gasklep nog onderhanden nemen, na ik gehoord heb kan dat ook een oorzaak zijn.
8 jaar
Ook zonder cruisecontrol treedt het probleem op. Vaak als ik maar minimaal gas bijgeef is het schokken weg.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar