close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Toledo 2003: Schudden 4e versnelling

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Hallo
Wil graag een probleem oplossen
Ik heb sinds dat ik de auto heb
Dat hij in de 4e versnelling schud
Bij normaal toeren en alleen bij 50 km/u alsof ik een achtbaanzit die omhoog worden getrokken die begind dan ook te schudden zoals dat wat ik beschreven heb heb ik met de 4 versnelling op 50 km/u
Ga ik harder rijden bij ong 60 km/u


Dan heb ik er totaal geen last van
Versnelling 1/2/3/5 geen problemen

Ik denk zelf dat ik een Versnellingsbak revisie moet ondergaan

Zou iemand het weten

Dankuwel

Geplaatst door

Michaeldh1993 (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

50km/u in de 4de versnelling is mijn inziens een versnelling te hoog, daardoor heeft de auto te weinig
trekkracht en gaat schudden, 50km/u in de 3de versnelling is beter voor de motor en de koppeling, (iets meer toeren en meer trekkracht).
denk dat er met de versnellingsbak niets mis is, maar dat het bij de versnelling keuze ligt.

limbra 1520
vip badge

2 jaar

Zuinig rijden is niet in een lager versnelling met hogetoeren
Met 50 km/u in de 4 versnelling zit ik onder de 2000 toeren en dat is goed
Met versnelling 3 zit ik boven de 2000 toeren
Gaat dan meer brandstof gebruiken
Mij is geleerd zuinig rijden onder 2000 toeren bebouwde kom en binnen de bebouwde kom

Ik gebruik 4e met 50 en 60 km/u
Omdat het in de 4e met 50 gelaat schudden rij ik nu vaker met 60km/u in zijn 4 maar dan gaat het meer verbruiken omdat het niet zuinig rijden is

Dat is het zogenaamde "nieuwe rijden" wat je bedoeld, maar is zeer slecht voor o.a. de motor, (inwendige vervuiling, slijtage etc.. ) in de 3de versnelling bij 50km/u en goed anticiperen rij je ook zuinig, en bespaart je op den duur hoge reparatie kosten

limbra 1520
vip badge

2 jaar

Je sloopt je motor .

Het is toch raar dat rijscholen dit aanpassen in de praktijk

Want mij is echt geleerd dat het niet boven de 2000 toeren mag komen om zuiniger te gaan rijden
Dat bespaard brandstof maar ja als ik het zo lees dat ben ik genoodzaakt op de 3e versnelling te gaan rijden met 50 km/u

4e versnelling is op lage toeren een behoorlijke belasting op je motor en aandrijflijn. Je wilt dan gewoon minstens 1500 toeren draaien, liefst iets meer.
Ik had ooit een Peugeot 206 1.4hdi die er ook moeite mee had, 50 in de 4 was gewoon niet te doen. Uiteindelijk had ik nog winterbanden liggen die 3% afwijking hadden tov de originele maat die onder de auto hoort, daarmee kon het wel.

Het is gewoon kiezen: of iets te hard rijden, of terugschakelen.

Jouw auto is ontworpen in een tijd toen "het nieuwe rijden" niet bestond. Toen was het heel normaal om 2000 toeren in de 3 te rijden als je 50 rijdt.

JGC 170

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.