auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Seat Alhambra: Seat Alhambra trilling in stuur en stuiterend weggedrag

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0i

Hallo,

vorig jaar november (2012) bleek tijdens de APK de linkerashoes aan de bak zijde een gat te bevatten. De ashoes is toen vervangen.

Toen ik in april 2013 de zomerbanden weer ging monteren zag ik dat er vet uit de ashoes was gekomen maar dacht dat dit kwam doordat er vorig jaar teveel vet in was gestopt.

Ik merkte de laatste tijd dat de auto steeds meer begon te trillen in het stuur en dat het weggedrag wat stuiterend werd. Ik heb toen de banden laten balanceren. Bij het verwijderen van het linkerwiel bleek dat de ashoes volledig was gescheurd. De ashoes is onder garantie vervangen maar de auto kamt nog steeds met de trilling.

Zou het nu kunnen zijn dat de homokineet te lang zonder vet heeft gestaan waardoor deze nu niet meer soepel loopt en dus de trilling veroorzaakt of moet ik het probleem ergens anders zoeken? De voorbanden zijn dus gebalanceerd en de auto is uitgelijnd. Ik hoor graag jullie advies.

Gr,

Bryan

Geplaatst door

Leechman (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Homokineet is aan het overlijden

ernhemmer 0

11 jaar

Is het bij het vervangen van de homokineet raadzaam om gelijk die van beide assen te vervangen?

Leechman 0

11 jaar

Hoor je ook al wat als je door de bocht gaat knarsen ?

ernhemmer 0

11 jaar

Nee ik hoor niets knarsen in bochten. Heb wel het idee dat de auto erger trilt bij het optrekken dan bij cruisen.

Leechman 0

11 jaar

Ik ben even opzoek gegaan naar het juiste type aandrijfas wat onder mijn Seat moet. Volgens ETKA zou dan moeten zijn.
7M3 407 271 G
7M3 407 451 DX

Ik heb ook nog onder de auto gekeken. Die komt overeen met die in ETKA.

Op Ebay vond ik een bedrijf die deze verkoopt voor een TDI (ANU), ik heb een 2.0i ATM maar die schijnen dezelfde assen te hebben. Ik heb zowel een foto bijgevoegd van ETKA. Op de tekening in ETKA zie je alleen niet het achterste deel van de as. Klopt het dat achter die as nog een schuin aflopend ding zit, wat je dus wel op de foto kunt zien?

Ik zag dat het veeltand bouten zijn waar de as mee vast zit aan de flens. Weet iemand de maat van de veelasdop die ik nodig heb?

Leechman 0

11 jaar

Ik heb inmiddels twee nieuwe assen besteld. Ik laat weten of dit tot de oplossing heeft geleid.

Leechman 0

11 jaar

Afgelopen woensdag heb ik de aandrijfassen vervangen. Tot 100 km/h merk ik wel verbetering. Tussen 100 en 120 km/h heeft de auto nog steeds last van een trilling.

Leechman 0

11 jaar

Ik heb vandaag even mijn achterwielen vervangen met de voorste. De trilling tussen 100 en 120 is er nog steeds.

Wat zou nog meer tot een trilling van het stuur kunnen leiden?

Reeds uitgevoerd:
- wielen zijn gebalanceerd
- aandrijfassen vervangen
- achterwielen voor gemonteerd en vv

Tips zijn van harte welkom, het probleem irriteert me namelijk enorm.

Leechman 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Alhambra of stel zelf een nieuwe vraag.