Beste mensen,
Ik heb een probleem;
na het starten valt de motor uit als ik geen gas geef....
Als ik hem in ze vrij zet en de toeren laat opkomen geeft de motor een tik
ik ben naar de garage geweest en ik krijg foutcode:
17748 P1340 035
Nokkenasstandsensor -G40 / Krukasstandsensor - G28
Verkeerde inbouwcombinatie
Statisch
Wat betekend dit, de ene garage zegt:
Iets verkeerds met de distributieriem
en de andere
Een lager kapot
Iemand een idee....?
Mvg,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De vertaling "verkeerde inbouwcombinatie" is een beetje ongelukkig gekozen. "onjuiste verhouding" komt beter in de buurt.
Oorzaak kan zijn een verkeerd afgestelde distributie of een uitgerekte ketting.
Kan natuurlijk ook gewoon een van beide genoemde sensoren zijn die een verkeerd signaal afgeeft.
Is er iets aan de distributie gedaan de laatste tijd en heeft deze motor een riem of een ketting?
de motor heeft een riem
en de distributie is 50.000km geleden vervangen..
maar kan het start probleem daar ook van komen?
15 jaar
[quote=angerfistt]Beste mensen,
Wat betekend dit, de ene garage zegt:
Iets verkeerds met de distributieriem
en de andere
Een lager kapot
Mvg,[/quote]
Hier zit het probleem ook in. Advies om er ook niet meer mee te rijden. Als de riem te veel verspringt kan dit motorschade tot gevolg hebben.
oke...
dat deed ik al bijna niet...
wat zou je me nu aanraden??
en wat gaan dan ongeveer de kosten worden?
15 jaar
Kosten.....durf ik niet echt te zeggen, maar 450 euro zit je zo aan. Ga je ermee rijden en de riem verspringt een keer echt goed ben zo 1700 euro kwijt. Dus laten ophalen lijkt mij verstandig.
Denk niet dat ie door een dealer is uitgelezen. Als ik die code zie weet ik genoeg en zal je hem toch echt moeten laten staan.
foutcode: 17748 P1340
nl Nokkenaspositiesensor (G40) / Krukas Positie Sensor (G28) onjuiste verhouding
du Nockenwellenpositionssensor (G40) / Kurbelwellenpositionssensor (G28) falsche Zuordnung
en Camshaft Position Sensor (G40) / Crankshaft Position Sensor (G28) Incor. Correlation
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Storingslampje brandt
Mogelijke oorzaken:
Timing riem/ketting niet goed geïnstalleerd (ketting misschien langer geworden)
Nokkenas Positie Sensor (G40) defect
Krukas Positie Sensor (G28) defect
Mogelijke oplossing:
Check Timing riem/ketting (Meetwaardeblokken)
Check/vervang Nokkenaspositiesensor (G40)
Check/vervang Krukas Positie Sensor (G28)
Opmerkingen:
Achtergrondinfo: zie timing nokkenas
15 jaar
Oke,
Ik ben gister avond bij een andere garage geweest deze zegt weer wat anders....
Die zeggen dat de tik en het startprobleem komen van de startmotor...??
Is dit ook mogelijk?
Ik raak zelf de draad ook een beetje kwijt nu... :S
Mvg,
15 jaar
Wij zitten achter een computer dus ik moelijk oordelen betreft geluiden en dergelijke. Ik weet wel dat de foutcode betrekking heeft op de distributietiming en dat moet toch een oorzaak hebben zoals een kapotte spanner, waardoor hij een tand versprongen is. Dus ermee doorrijden lijkt me niet verstandig.
Maar een garage die in de avonduren open zijn ken ik niet, dus vraag me ook af wat voor garage/monteur hier een diagnose heeft gesteld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar