Seat Leon: seat leon 1.8 20v uit 2002 loopt niet lekker

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20v

hallo

mijn auto heeft probleempje met het vermogen

nu ben ik er achter gekomen dat er een lmm in zit van een 2.5 tdi

nu een nieuwe lmm besteld en er in gezet nu het volgende probleem

tc lampje gaat branden en blijft branden als de motor vermogen vraagt

hij begint dan te stotteren en te stoten en bijna geen vermogen




mvg jeffrey

hilbappe

Geplaatst door hilbappe (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Leon? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Heeft de vorige eigenaar die lmm vervangen? Misschien ook andere software in gezet die er van uit gaat dat er een andere lmm op zit?

Zet die oude lmm eens terug. Wat gebeurt er dan?
Waarom verving je de lmm? Klachten of alleen maar omdat deze niet standaard was?

hilbappe (0), 12 jaar geleden

ik heb er zelf een module op laten zetten door de jongens van datatechnic in goor

ik heb de lmm vervangen omdat er een verkeerde op zit en omdat als hij soms nog al stoot en bokkert

ik heb mijn oude lmm bijna gelijk weer terug gezet omdat hij niet goed liep
met deze (de oude) lmm is het beter maar met 2800 toeren stoot hij een keer en onderin wil die niet echt veel doen
deze klachten had hij ook voor de montage van de module dus daar kan het niet aan liggen

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Het is een beetje ingewikkeld geworden door de montage van niet standaard onderdelen.
Daardoor ben je met uitlezen de referentiewaarden kwijt van een motor die wel goed loopt.

Ik zou terug gaan naar volledig origineel en dan de storing (laten) op zoeken.
Pas als de motor weer goed loopt, kun je weer over tunen gaan denken.

Wie heeft nu eigenlijk die verkeerde lmm erop gezet? De tuner of de vorige eigenaar?

hilbappe (0), 12 jaar geleden

ik ga zaterdag ff naar de tuner om te kijken als hij er iets aan kan zien zo niet gaat die er af na deel hij is volgens mij gesoldeert en als je de module er af haalt loopt de auto niet

de verkeerde lmm heeft denk ik de vorige eigenaar gedaan de tuner niet en bij de garage volgens mij ook niet


word er wel een beetje ziek van al heel wat problemen gehad

nieuwe koppeling en druk groep een paar sensoren nietwe uitlaat vanaf de cat en nu begint mijn wiellager weer recht achter iemand daar nog een adersje voor

mvg jeffrey

boolean (0), 12 jaar geleden

even voor mijn beeldvorming; het betreft hier een 20v benzine blok waarbij aan de ecu gesoldeerd is? moet ik hier denken aan piggybacking zoals bij de vroegere diesels gedaan werd, of is er een nieuwe eprom in geplaatst? deze blokken moet je obd tunen of anders niet.

hilbappe (0), 12 jaar geleden

ik heb geen idee hoe het zit het werk wel

volgens mij zit die gesoldeerd tussen mijn lmm en gasklep en obd komt mij bekend voor en volgens mij zit dat er ook in


mvg jeffrey

hilbappe (0), 12 jaar geleden

hallo,

mijn obd is er uit maar hij is niks beter geworden met de oude lmm neit en de nieuwe ook niet

snap er niks meer van lijkt wel als ze alle 2 kapot zijn

hilbappe (0), 12 jaar geleden

hallo,


ik heb zins een paar weken er een pierburg lmm in zitten en hij loopt nu goed met en zonder de obd tuning

nu volgende probleem :( word er echt niet goed van

auto loopt gestationeerd niet goed. heel onregel matig slaat soms bijna af als die warm is

ben er vandaag achter gekomen dat het te maken heeft met mijn cater vertelatie

de bovenste slang wat van de vul dop naar de inlaatslang(buis) loopt

als ik die er afhaal loopt die goed

hoe kan dit is niet normaal lijkt me

alles zit ook een beetje onder de olie gasklephuis enz heb het al een beetje schoon gemaakt maar dat helpt dus niet echt

hilbappe (0), 12 jaar geleden

weet niemand hoe en waar dat aan kan liggen

hilbappe (0), 10 jaar geleden

heb hem een keer weg gegebracht was er zat van heeft me 380 euro gekost

hebben alles door gemeten en na gekeken

bleek het toch de luchtmassameter te zijn

en die had ik zal al 3 keer vervangen nu zit er weer een orginale bosch in en hij loopt lekker

opgelost



mvg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.