Al 1.5 jaar rijd ik rond met een of meer tikkende hydrolische klepstoters, zonder problemen. Nu sinds kort is de auto steeds slomer geworden en heeft last van backfire. Ook stationair bij koude motor wil alleen als je flink gasgeeft. (op benzine en gas)
Is het mogelijk dat het vervangen van die klepstoter mijn problemen oplost?
Wie o wie helpt me bij het oplossen?
groeten teun
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk eerder dat je kop aan een revisie toe is. Wat is de km stand? En hoe is de staat van onderhoud? Bougies moeten niet al te wijd staan, anders heb je zomaar last van een backfire. Maar als je zittingen versleten zijn blijf je last houden van backfire en een slome motor, daar verandert enkel nieuwe zittingen en kleppen iets aan.
Sytze
KM stand 245000 km, bougies net vervangen, het voorgeschreven type uiteraard...... Zou evt de electrodeafstand verkleinen zin hebben?
oja....dat slechte stationair lopen (bij koude motor)heeft dat daar ook mee te maken?
oja..als ik alles zelf demonteer.....is het dan duur om de kop te reviseren?
18 jaar
oja....kom ik er met een simpele compressietest achter of de kop gereviseerd kan worden? De auto rijd trouwens nog wel dik 180 km/h.....
18 jaar
Bij een gas auto is het vaak aan te bevelen de bougies iets krapper te zetten. Als je zelf de kop de en monteerd hoef je alleen maar een pakking en een paar bouten te vernieuwen. Het vervangen van de zittingen en meestal de kleppen kost niet heel veel. Schat het vervangen van 4 uitlaatklep zittingen op 150,- . Tel de pakking daarbij op en de bouten, dan kun je, als je zelf monteerd voor een 250,- klaar zijn. Je kan compressie testen, maar wat wij altijd doen is de cilinder op druk zetten, met de kleppen beide dicht. Je hoort dan meteen of ie suist in de uitlaat. Maar ik kan je zo wel zeggen dat ie aan een opfrisbeurtje toe is met die km stand.
Wij vlakken nooit de kop, als die niet te heet is geweest.
mvg,
Sytze
Hier het hele verhaal voor de duidelijkheid
klachten:
1 slecht stationair lopen na starten, vooral op gas
2 backfire
3 weinig vermogen qua optrekken
4 tikkende hydrolische klepstoter
topsnelheid echter >180kkm/h
gem. verbruik 1:9
De gascomputer is opnieuw ingeleerd, hier werd het meer slechter van als beter, de computer van de auto gaf een fout aan in de gasklep, losgehaald maar kon hier niks ontdekken. ik weet niet of hij wel werkt, zag niks bewegen. Wat moet ik nu doen, zit die koprevisie er weer aan te komen of kan het ook door iets simpels als het gasklephuis komen. Helpt het als ik de electrodeafstand van de bougie verklein (hoeveel mm is aan te raden)
@ sytze....sorry voor de vage mail!
18 jaar
De meeste oudere systemen verlangen een electrode afstand van 0,5 mm.
Je zult zien dat ie dan minder last heeft van backfire. Toch denk ik dat je niet onder een revisie uitkomt. Helemaal zeker kan ik daar hiervandaan niet over oordelen natuurlijk.
Sytze
Nee, ik weet het op afstand is het moeilijk oordelen. maar waar zit jij als ik vragen mag? kan ik misschien een keer langskomen dat jij even kijkt?
groeten Teun
18 jaar
Tuurlijk jongen! Kom maar langs, de meer zielen, de meer vreugd! Je kan aan de linkerkant van de reacties zien waar ik zit, in Jelsum net boven Leeuwarden, dus een dik half uurtje rijden. Ook staat de info aan de linkerkant. Hoor het wel......
Sytze
Ik ben bij sytze langs geweest, ik moet zeggen: SUPERSERVICE BIJ CARS & CREATIONS!!!!!!!!!!! De auto rijd weer veel beter na de bijstelling van de bougies op 0.5 mm en het reinigen van het verdeelhuis!!! Het is nog niet helemaal over, ik ga nog even de stappenmotor uitwisselen met een ander om even te kijken........oja...en op zoek naar een nieuwe voorruit...kreeg er wat tegenaan.........
maar in ieder geval: sytze heel erg bedankt!
groeten teun
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar