Seat Toledo: toledo ontkoppelt niet ?

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

hoi
mijn auto wil niet ontkoppelen

ik kan de auto in zijn vrij proberen te starten ( slaat niet aan).
de auto kan ik in zijn versnelling zetten en dan met de koppeling in proberen te starten, hierbij krijg je hetzelfde effect als dat je de koppeling niet in zou drukken.

een plaatje of afbeelding van hoe de ontsteking moet staan is ook welkom gezien de auto niet aanslaat en de ontsteking fout staat.
ik heb gehoord dat de volgorde 1-3-4-2 is van cilinder ontsteking het is een motorblok met RP code.

wat zijn de oplossingen van de hierboven genoemde problemen ?

mvg
BVD!

klenghost

Geplaatst door klenghost (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Toledo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

ontsteking afstellen op 6 graden bij 750rpm zonder vacuum.

je hebt wel een stroboscoop lamp nodig,en wil je hem afstellen moet de motor ook lopen,heb je de mogelijkheid om hem uit te lezen ? of controleer eens of er een vonk aanwezig is.

Maar waarschijnlijk heb je 2 verschillende problemen,niet aanslaan van de motor en een koppelingsprobleem.

Heb je een versnellingsbak met een groen dekseltje aan de zijkant ? te zien bij het linkervoorwiel,even bukken en kijken of je een rond goren deksel erop hebt zitten.

Hoe zijn de problemen ontstaan ?

Gr Stefan

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

Beste Frank,

Afblijven van die ontsteking !!
Indien je auto niet ontkoppelt, vraag ik me een paar dingen af.
1. voel je weerstand tijdens het indrukken van het kopp. pedaal.?
2. als deze auto in zijn ´vrij´ staat, start deze dan.?
3. waarom denk jij aan de ontsteking? Als de auto niet start doordat deze in zijn versnelling voortbeweegt is dat logisch, auto wil vooruit maar haalt het min.toerental niet.
4. Is dit probleem plotseling gekomen, of is al langzamerhand steeds erger geworden.?

Gr. Ralf

klenghost (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84]ontsteking afstellen op 6 graden bij 750rpm zonder vacuum.

je hebt wel een stroboscoop lamp nodig,en wil je hem afstellen moet de motor ook lopen,heb je de mogelijkheid om hem uit te lezen ? of controleer eens of er een vonk aanwezig is.

Maar waarschijnlijk heb je 2 verschillende problemen,niet aanslaan van de motor en een koppelingsprobleem.

Heb je een versnellingsbak met een groen dekseltje aan de zijkant ? te zien bij het linkervoorwiel,even bukken en kijken of je een rond goren deksel erop hebt zitten.

Hoe zijn de problemen ontstaan ?

Gr Stefan[/quote]
niet de mogelijkheid tot uitlezen ( ook geen strobo lamp) wel een vonk aanwezig op alle 4 de bougies

zijn idd 2 verschillende problemen

zit idd een groen dekseltje op ( bovenop versn. bak).
rond goren deksel? wat houd dit precies in?

problemen ontstaan door vervangen van het motorblok.
blok overgezet, bak erop gezet, ontsteking erin gedaan.

dus ontsteking staat niet goed.

hoe kan ik de graden meten, Hoek van 6 graden,

bedankt voor de tips !

klenghost (0), 14 jaar geleden

[quote=Ralf_Jensen]Beste Frank,

Afblijven van die ontsteking !!
Indien je auto niet ontkoppelt, vraag ik me een paar dingen af.
1. voel je weerstand tijdens het indrukken van het kopp. pedaal.?
2. als deze auto in zijn ´vrij´ staat, start deze dan.?
3. waarom denk jij aan de ontsteking? Als de auto niet start doordat deze in zijn versnelling voortbeweegt is dat logisch, auto wil vooruit maar haalt het min.toerental niet.
4. Is dit probleem plotseling gekomen, of is al langzamerhand steeds erger geworden.?

Gr. Ralf[/quote]
betreft ontsteking : deze staat harstikke fout, auto slaat niet aan, hoort zo nu en dan 1 cilinder van de 4 ontsteken.

1 nee geen weerstand. ( zit totaal geen gevoel in koppeling pedaal).
2 nee dan start deze ook niet.
3 dit punt snapte ik. ik bedoelde starten in de versnelling met koppeling in resulteert in hetzelfde als normaal zonder koppeling in te drukken.
4 zie andere quote ( hierboven)

bedankt :)

klenghost (0), 14 jaar geleden

vanaf de bobine gezien.
wat is 1
wat is 2
wat is 3
en wat is 4
boven aanzichtje met een simpele tekening van de ontsteking zou mij enorm verder helpen.

vraag 2 blijft nu dus
hoe meet ik de hoek van 6 graden op.
vanaf waar en met wat voor instrument.

alvast bedankt!!

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Volgens mij moet hij wel starten maar heb je de kabels verkeerd om erop zitten..de ontstekingsvolgorde is 1342 cilinder 1 is die bij de distributie,kijk even hoe de rotor om draait en controleer eerst de kabels,normaal moet hij wel starten..

achter het groene deksel zit een hevel,die wel vaker kapot gaat,dan ontkoppelt hij ook niet meer,alleen blijft dan wel het pedaal op de grond liggen,maar zo te lezen is dat niet het geval.

ben je niks vergeten aan te sluiten en zit alles zoals het hoort,waarschijnlijk loopt hij daarom niet..

Gr Stefan

klenghost (0), 14 jaar geleden

hoi
alle draden zijn meerdere malen nagelopen. deze zitten allemaal aangesloten.
ik zal de bougie kabels nogmaals nalopen en even controleren hoe de rotor om draait en dan nogmaals kijken of de bougie kabels goed erop zitten.

ik zal achter dat groene deksel ook eens voor dat hevel kijken. hoe kan je zien of deze kapot is ? ( pedaal ligt niet op de grond komt gewoon terug op) * gevoelloos dan wel*

stefan84 (0), 14 jaar geleden

de hevel scheurt vaker waardoor je niet meer kunt schakelen,de hevel zit op een asje,maar je moet goed kijken om die scheur te zien.

Als hij kapot is heb je dus in feite geen koppeling meer,maar het pedaal zou dan op de bodem moeten liggen of half slap moeten staan.

zoek maar eens bij seat,daar heb ik foto's van het groene deksel gezet,ook van die hevel enzo.

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

problemen ontstaan na vervangen motorblok wel hetzelfde type motorblok met dezelde vliegwiel en koppeling

klenghost (0), 14 jaar geleden

[quote=robby10030]problemen ontstaan na vervangen motorblok wel hetzelfde type motorblok met dezelde vliegwiel en koppeling[/quote]
hoi
ja bijde exact zelfde blokken. RP motorcode
enigste verschil dat ik je kan vertellen :
op het orginele blok zitten 2 sensors op de houder waar je het olie filter op schroeft.
huidige blok zit er 1 sensors daar en de andere sensor aan de zijkant boven de versnellingsbak ( tussen de bak en de kleppendeksel ).
ik weet niet ofdat dit verschil maakt en of het iets uit zou maken waardoor de auto niet aanslaat?

helaas kan ik niet meer starten nu omdat de accu zo goed als leeg is.
morgen een lader halen.


vanuit waar moet men de 6 graden hoek meten op de ontsteking. een tekening zou duidelijkheid geven.
en met wat voor instrument/gereedschap moet dit.

BVD

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

dat zelfde motorblok bedoel ik omdat anders misschien je de verkeerde koppeling hebt gemonteerd

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

als jij je 0 punt op je vliegwiel even opzoekt door dat inspectiegat zit net daarvoor de 6 graden even met stift duidelijk maken als je goed kijkt zie je dat 0 punt nog net op de tekening

klenghost (0), 14 jaar geleden

[quote=robby10030][url=http://img10.imageshack.us/i/picture006i...][url]http://img10.imageshack.us/img10/2596/pi...[/url][/url][/quote]
waar zie jij het 0 punt dan op deze tekening ?
zou je dat even aan kunnen passen ?

mvg

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

dat zie je nog net rechtsboven staan bij die vertanding je zit die dikke streep dan centimeter naar rechts staat de 0. 2tanden rechts van die dikke streep

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

heb jij je oude motor nog liggen dan kun je even je vliegwiel bekijken en zie je die 0 wel te staan sommige vliegwielen zit er een stalen knikkertje ingeslagen maar bij jou ben ik haast wel zeker van een ingslagen 0

stefan84 (0), 14 jaar geleden

[quote=klenghost][quote=robby10030]problemen ontstaan na vervangen motorblok wel hetzelfde type motorblok met dezelde vliegwiel en koppeling[/quote]
hoi
ja bijde exact zelfde blokken. RP motorcode
enigste verschil dat ik je kan vertellen :
op het orginele blok zitten 2 sensors op de houder waar je het olie filter op schroeft.
huidige blok zit er 1 sensors daar en de andere sensor aan de zijkant boven de versnellingsbak ( tussen de bak en de kleppendeksel ).
ik weet niet ofdat dit verschil maakt en of het iets uit zou maken waardoor de auto niet aanslaat?

helaas kan ik niet meer starten nu omdat de accu zo goed als leeg is.
morgen een lader halen.


vanuit waar moet men de 6 graden hoek meten op de ontsteking. een tekening zou duidelijkheid geven.
en met wat voor instrument/gereedschap moet dit.

BVD[/quote]
Waarschijnlijk bedoel je de oliedruksensors/of ene voor de olietemp..deze hebben geen invloed op het starten,loopt hij ook niet even als je wat remreiniger de inlaat in spuit ?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

??

klenghost (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84]??[/quote]
probleem opgelost
koppeling was kapot en nu vervangen.

ontsteking is ook opgelost ( stond harstikke fout, is door monteur goed gezet).

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Toledo of stel zelf een nieuwe vraag.