Seat Cordoba: Voorpijp/katalysator demonteren

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: APE

Hallo,

Ik heb hier weer een Cordoba Vario staan.
Het uitlaatsysteem heb ik met verbazing staan bekijken, aangezien dit uit 2 delen bestaat, katalysator/voorpijp aan een stuk (niet zo bijzonder), en dan de middendemper aan een stuk aan de einddemper, afijn.

Nu is het flexibele gedeelte van de voorpijp/katalysator lek, en wil ik het geheel eronder weg hebben, laat het nou nu net zo wezen dat er een mega bocht omhoog gaat die tegen de onderkant van de carrosserie aanloopt, als ik hem dan verdraai om de bocht naar links of rechts te verdraaien, loopt me dat flexibele gedeelte tegen de aandrijfassen aan.... 0_o

Ik heb middendemper al los in de rubbers naar beneden hangen zodat er ruimte is om de katalysator evt. naar achteren te verschuiven, ik heb het hitte schild verwijderd boven de katalysator, en hij hangt niet meer in de rubbers.

De reden dat hij eronder weg moet is omdat ik er een nieuw flexibel stuk tussen ga lassen (en dat wil ik niet onder de auto gaan uitvoeren)


Iemand wat tips, of ervaringen?


Gr,

Rick

[url=http://img27.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img27.imageshack.us/img27/9715/co...[/img][/url]

Speedrazor

Geplaatst door Speedrazor (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

jan T (25) PRO, 15 jaar geleden

dat de achterste delen nog aan elkaar zitten betekend dat het nog de eerste montage is.
bij vervanging krijg je twee delen met mof.
als je het niet over de vooras krijgt zul je de as moeten laten zaken.

groetjes jan.

Speedrazor (0), 15 jaar geleden

Ja, dat is dus het probleem, die aandrijfassen willen niet zakken, omdat ze dan tegen die bocht aan komen, ze moeten juist omhoog, zodat er ruimte ontstaat boven de bocht van die pijp.
En ik had inderdaad al een donkerbruin vermoeden dat het hier een eerste montage van het uitlaatsysteem betrof.


Maar om een lang verhaal kort te maken, ik heb ondertussen het flexibele stuk er tussen gelast door het oude onder de auto er tussen weg te flexen, en gewoon de las klus onder de auto uit gevoerd.

Toch bedankt voor de feedback.

jan T (25) PRO, 15 jaar geleden

juist zo zou ik het ook doen.

groetjes jan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.