Deze auto is door wegenwacht binnengebracht defekte ontstekingsbobijn nr. 1. Inderdaad 1 van de foutcodes gaf aan dat bobijn 1 defekt was. Maar nu blijven we zitten met 2 foutcodes : P130A en P301. Volgens de ene bron is het de verstuiver/injector die uitgeschakeld wordt, volgens de andere bron is het de stroom die uitgeschakeld wordt.
Wij hebben de timing nagekeken van de ketting, deze is ok. Want ik vermoed dat de ketting moet vervangen worden.
We wissen de foutcodes en auto draait lekker. Rijden ok de eerste honderden meters tot je echt kracht vraagt en hij terug op 2 cilinders draait met de bovenvermelde foutcodes.
Iemand nog een tip alvorens de distributie vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De codes geven aan dat de regeleenheid een misfire heeft gedetecteerd. Om schade aan de katalysator te voorkomen schakelt deze de inspuiting uit. Dus de stroom naar de inspuitventielen wordt uitgeschakeld. Blijft het feit dat de misfire - vaak veroorzaakt door het hoogspanningsgedeelte (bobine, kabels, bougies) - de basis van de storing is.
Ondertussen de verstuivers gewisseld van plaats. De 1 zit nu op de 3 en hebben we de foutcodes op 3e cilinder.
Kent iemand het Bosch nummer van de verstuiver met VW nummer : 03E 906 031C?
Dank u Hans, maar is niet dezelfde verstuiver spijtig genoeg.
Zou eventueel de VDO A2C 59506222, maar bij geen enkele van onze leveranciers te verkrijgen. Enkel bij Skoda aan een exhuberante prijs.......
We zoeken toch nog effe verder
Dit onderdeel volledig vervangen en auto loopt al halve dag opnieuw als een treintje........
http://www.benl.ebay.be/itm/VW-Polo-9N3-...
Klant nog steeds niet terug gehoord. dus topic mag afgesloten worden.
Oke, bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar