Ik heb een skoda fabia met volgend probleem:
De auto schokt bij een constante snelheid (ongeveer 1400 toeren) en alleen op een lage snelheid, 1e en 2e versnelling. Als ik het gaspedaal los laat en de auto laat uitrollen dan geeft de motor bij ongeveer 1400 toeren een grote schok in de 3e en 4e en 5e versnelling De auto is uitgelezen en er staan geen fouten in, de monteur constateerde wel dat de onsteking heel soms overslaat en heeft de bougies vervangen maar zonder resultaat. Volgens de monteur ligt het voor 90% aan de bobine maar voordat ik die laat vervangen wil ik graag eerst jullie mening horen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Schok bij uitrollen in de 3e en hogere versnelling is het moment dat de brandstofinjectie weer aangezet wordt.
Kennelijk is het mengsel bij dit toerental niet helemaal correct.
Wordt ook een beetje bevestigd door het overslaan. Dat hoeft geen onstekingsprobleem te zijn, bij een verkeerd mengsel krijg je dat ook.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.
EN? Al verder gekomen?
Alle slangen zijn in orde en de uitlaat idem. Contact opgenomen met de dealer en kan de sensoren bij deze auto niet uitlezen.
Ikzelf zat te denken om de map sensor ff schoon te maken en eventueel de egr klep als die er op zit.
14 jaar
Bullshit. Bij deze auto kun je de sensoren zelfs op meerdere manieren uitlezen.
Andere dealer zoeken of een serieuze universeel.
Het is een waardeloze dealer dat weet iedereen in mijn omgeving en voor een andere dealer moet ik 75 km rijden. Ik zal eens kijken of ik het voor elkaar krijg de auto zelf uit te lezen.
14 jaar
Zelf uitlezen kan het beste met VCDS van Ross-tech. Daar kun je (bijna) alles mee wat de dealer ook kan, dus ook Abs, Airbag, etc.
Overigens heb je de keuze uit VW, Audi en Seat dealers om naar toe te gaan. Hoeft niet per se een Skoda dealer te zijn.
Ik heb een tijd geleden ook contact opgenomen met een vw-audi dealer een kreeg te horen dat ze niks doen aan een skoda auto.
Kan nu de auto zelf uitlezen, inderdaad via vag-com van ross-tech. Welke sensoren heeft het meeste nut om te controleren?
14 jaar
Begin eens met de lambdasensoren. Wat voor signaal krijg je daar bij stationair, 1500 rpm en 3000 rpm?
Even wat langer door meten om patroon te zien of loggen.
Kun je leerwaardes vinden in de meetblokken?
Wat is de naam van de Label-file of wat is het ecu-nummer?
Auto ff uitgelezen:
Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 047 906 033 C
Component: 1,4l SIMOS3PA G00HSSJ4C
Coding: 00061
Shop #: WSC 13765
TMBMB26YX23471305 SKZ7Z0A1286088
No fault code found.
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 6Y0 820 045
Component: Klimaanlage X0830
3 Faults Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
41-00 - Blocked or No Voltage
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
Address 09 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q1 937 049 B
Component: BORDNETZ-SG. 1S31
Coding: 09370
Shop #: WSC 13765
1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal to Low - Intermittent
Skipping Address 15-Airbags
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 6Y1 919 870 C
Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V10
Coding: 20141
Shop #: WSC 00170
TMBMB26YX23471305 SKZ7Z0A1286088
No fault code found.
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0909901
Component: Gateway K<->CAN 1S31
Coding: 00012
Shop #: WSC 13765
No fault code found.
Address 44 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 423 156 M
Component: LenkhilfeTRW V210
Coding: 00110
Shop #: WSC 00000
No fault code found.
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q0 959 433 E
Component: 2S Komfortgerát 0001
Coding: 00067
Shop #: WSC 13765
No fault code found.
Address 56 -------------------------------------------------------
Controller: 6Y0 035 156 E
Component: Radio YD5 0015
Coding: 00400
Shop #: WSC 00000
No fault code found.
Auto op overslaan gecontroleerd en slaat 2 keer in de 5 min over. Stationair toerental draait bij starten 800 en schommelt 1 keer in de 5 sec. naar 832 en na een paar minuten draaien schommelt ie 1 keer in de 5 sec. van 800 naar 768.
Zodra ik het groepsnummer gevonden heb zal ik de lambdasensoren loggen.
14 jaar
De volgende groepen zijn wel interressant:
22 + 23 - invloed van de pingelregeling
30 t/m 34 + 36 - lambda regeling
4 + 5 algemene gegevens
Pingelsensor en lambdasensor ff gelogd, hoop dat dit de bedoeling was en er wat uit te halen valt.
Groep 1 Groep 26 Groep 30
832,46.5,0.0,10110110, 0.320,0.260,0.280,0.260 100, 100
832,46.5,0.0,10110110, 0.340,0.260,0.280,0.260 100, 100
800,46.5,0.0,10110110, 0.320,0.260,0.280,0.260 100, 100
832,46.5,0.0,10110110, 0.320,0.260,0.280,0.260 100, 100
832,46.5,0.0,10110110, 0.320,0.260,0.300,0.240 100, 100
832,46.5,0.0,10110110, 0.320,0.240,0.280,0.240 100, 100
832,46.5,0.0,10110110, 0.320,0.240,0.280,0.240 100, 100
800,46.5,0.0,10110110, 0.340,0.240,0.280,0.260 100, 100
832,46.5,0.0,10110110, 0.320,0.240,0.280,0.260 100, 100
832,48.0,0.0,10110110, 0.340,0.260,0.280,0.260 100, 100
832,48.0,0.0,10110110, 0.340,0.260,0.280,0.260 100, 100
832,48.0,0.0,10110110, 0.340,0.260,0.280,0.260 100, 100
832,48.0,0.0,10110110, 0.340,0.260,0.280,0.260 100, 100
800,48.0,0.0,10110110, 0.340,0.260,0.280,0.260 100, 100
832,48.0,0.0,10110110, 0.340,0.260,0.280,0.260 100, 110
832,48.0,0.0,10110110, 0.340,0.240,0.280,0.260 100, 110
832,48.0,0.0,10110110, 0.340,0.260,0.260,0.280 100, 110
Groep 31
0.9971,1.0020
1.0000,1.0020
1.0000,1.0020
0.9990,1.0020
0.9990,1.0020
1.0010,1.0020
0.9971,1.0020
1.0029,1.0020
Groep 1 Groep 26 Groep 32
800,90.0,-0.4,10111111 0.400,0.240,0.300,0.280 -3.1,0.0
800,90.0,-0.4,10111111 0.400,0.240,0.300,0.280 -3.1,0.0
768,90.0,-0.4,10111111 0.400,0.240,0.280,0.280 -3.1,0.0
768,90.0,-0.4,10111111 0.400,0.260,0.300,0.280 -3.1,0.0
800,90.0,0.0,10111111 0.400,0.240,0.300,0.300 -3.1,0.0
1408,91.5,-0.8,10101011 0.400,0.320,0.380,0.220 -2.3,0.0
1440,91.5,-2.3,10101011 0.320,0.300,0.380,0.220 -2.3,-1.6
1408,91.5,-3.1,10101011 0.360,0.280,0.420,0.220 -2.3,0.0
1376,91.5,-3.5,10101011 0.380,0.280,0.420,0.200 -2.3,0.0
1376,91.5,-3.1,10101011 0.380,0.260,0.440,0.200 -2.3,0.0
1408,91.5,-3.5,10101011 0.360,0.260,0.420,0.200 -2.3,0.0
1856,94.5,0.4,10101011 0.360,0.320,0.280,0.280 0.0,-1.6
1856,94.5,0.8,10101011 0.360,0.340,0.280,0.300 0.0,-1.6
1856,94.5,0.4,10101011 0.360,0.340,0.260,0.280 0.0,-1.6
1856,94.5,0.0,10101011 0.360,0.340,0.260,0.280 0.0,-1.6
1824,94.5,0.4,10101011 0.340,0.360,0.240,0.260 0.0,-1.6
1856,94.5,0.0,10101011 0.360,0.360,0.240,0.260 0.0,-1.6
2816,96.0,-0.4,10101001 0.300,0.320,0.280,0.220 0.0,-1.6
2816,94.5,0.0,10101001 0.300,0.320,0.280,0.220 0.0,-1.6
2816,94.5,0.0,10101001 0.320,0.320,0.280,0.220 0.0,-1.6
2816,94.5,-0.4,10101001 0.320,0.320,0.300,0.220 0.0,-1.6
2816,94.5,-0.8,10101001 0.300,0.320,0.280,0.220 0.0,-1.6
2848,93.0,-0.8,10101001 0.300,0.300,0.280,0.220 0.0,-1.6
2848,93.0,-0.8,10101001 0.280,0.300,0.280,0.220 0.0,-1.6
Groep 1 Groep 26 Groep 33
800,94.5,-3.5,10111111 0.380,0.280,0.340,0.300 -3.5,1.48
800,94.5,-3.9,10111111 0.380,0.280,0.340,0.280 -3.9,1.48
768,94.5,-3.9,10111111 0.380,0.280,0.340,0.280 -3.9,1.52
800,94.5,-3.9,10111111 0.380,0.280,0.340,0.280 -3.9,1.48
768,94.5,-3.9,10111111 0.380,0.280,0.320,0.280 -3.9,1.48
800,94.5,-3.9,10111111 0.380,0.260,0.320,0.280 -3.9,1.48
768,94.5,-3.9,10111111 0.380,0.260,0.320,0.300 -4.3,1.48
14 jaar
Wat opvalt is dat de melding Katalysator op temperatuur weg blijft. Lees blok 34. Eerst voor starten en daarna goed warm na proefrit.
Groep 26 zegt me niets - zijn leuke voltages maar groep 22 + 23 is makkelijker te interpreteren.
Wat is de druk van de map-sensor (groep 2) eerst met motor uit, daarna stationair.
Wat is de lucht temperatuur? groep 4. Eerst voor starten en daarna na proefrit.
Hier de log's van groep 2,4,22,23 en 34, als ik iets vergeten ben of iets niet helemaal goed is dan hoor ik het graag.
Groep 2:
0,0.0,15.45,989.4 Koud
992,42.7,6.18,499.8 Koud
0,0.0,15.45,989.4 Warm
800,31.0,4.12,438.6 Warm
Groep 4:
0,11.92,19.5,19.5 Koud
928,14.24,22.5,21.0 Koud
768,13.64,97.5,69.0 Warm
Groep 22 en 23 (staat iets bij met ign. timing, niets met de pingelsensor):
768,29.4,0.0,0.0 800,29.4,0.0,0.0
Groep 34;
800,328.0,0.000,Test OFF Koud
1408,336.0,0.000,Test OFF Koud
1376,336.0,0.000,Test ON Warm
1408,416.0,3.969,B1-S1 OK Warm
14 jaar
Groep 2 - map sensor geeft een fractie te laag aan met motor uit. Op dit moment is het ongeveer 1006-1007 mbar.
Wat het vanmorgen vroeg was weet ik niet. Nog maar eens controleren en dan vergelijken met de waarde van teletekst.
Groep 4: Inlaat lucht wordt warm, erg warm bijna 70 graden. Was dit na een kwartier stationair draaien?
Groep 22 (cylinder 1+2) en 24 (cylinder 3+4). Dit is de verandering van het intstekingstijdstip als de motor zou pingelen. 0 is goed.
Groep 34: katalysator wordt dus wel warm.
Wat zijn de waardes van groep 4 - vooral lucht. temp en groep 22+23 bij rijden in het probleem gebied?
Groep 4 met warme motor heb ik gisteren aan het einde van de middag gemeten na een half uur rijden en vanmorgen gemeten met een koude motor. Ik zal groep 4, 22 en 23 zsm. rijdend loggen.
14 jaar
Dan geeft ie wel een heel hoge temperatuur aan. Ik zou de temperatuur (laten) kontroleren met een infrarood temperatuur meter.
Hier groep 4, 22 en 23 die ik gisteren bij een buitentemp. van 19.5 graad gelogd heb. Ik heb aangegeven dat de luchttemp. van de vorige log na een half uur rijden was maar de motor heeft daarna wel ongeveer 10 min. stil gestaan ivm. laptop opstarten.
,207.13,2400,13.94,81.0,31.5,206.12,2368,51.8,0.0,0.0,206.62,2368,51.8,3.4,0.0
,208.43,1056,13.94,82.5,30.0,207.61,2400,25.1,0.0,0.0,208.04,1792,0.0,0.0,0.0
,209.64,1728,13.94,82.5,31.5,208.81,1088,31.0,0.0,0.0,209.21,1312,29.4,0.0,0.0
,210.95,1664,13.94,82.5,31.5,210.09,1696,26.7,0.0,0.0,210.52,1664,28.2,0.0,0.0
,212.31,1664,13.94,82.5,31.5,211.40,1664,36.9,0.0,0.0,211.85,1664,47.1,1.1,2.7
,213.72,1728,13.94,84.0,31.5,212.79,1696,53.3,2.3,0.0,213.24,1696,53.3,1.1,2.3
,215.15,1760,13.94,84.0,31.5,214.19,1728,51.8,8.4,2.3,214.67,1760,51.8,6.1,9.9
,216.52,1792,13.94,84.0,31.5,215.61,1760,48.6,10.3,3.4,216.04,1760,44.3,5.3,11.0
,217.93,1792,13.94,85.5,31.5,217.00,1792,35.3,0.0,0.0,217.48,1792,35.3,0.0,0.0
,219.34,1792,13.94,85.5,31.5,218.38,1792,35.3,0.0,0.0,218.86,1792,35.3,0.0,0.0
,220.81,1792,13.94,85.5,31.5,219.83,1824,35.3,0.0,0.0,220.33,1792,35.3,0.0,0.0
,25.90,2144,13.64,97.5,42.0,25.00,2176,23.5,0.0,0.0,25.45,2144,23.5,0.0,0.0
,27.42,2112,13.64,97.5,42.0,26.43,2112,23.5,0.0,0.0,26.94,2144,23.5,0.0,0.0
,28.86,2112,13.64,97.5,42.0,27.85,2112,23.5,0.0,0.0,28.35,2112,23.5,0.0,0.0
,30.36,2112,13.64,97.5,42.0,29.37,2112,23.5,0.0,0.0,29.88,2144,23.5,0.0,0.0
,31.83,2112,13.53,97.5,42.0,30.86,2112,23.5,0.0,0.0,31.37,2112,23.5,0.0,0.0
,33.29,2080,13.53,97.5,43.5,32.31,2080,23.5,0.0,0.0,32.81,2080,23.5,0.0,0.0
,34.71,2080,13.64,97.5,42.0,33.79,2080,23.5,0.0,0.0,34.25,2080,23.5,0.0,0.0
,36.23,2016,13.53,97.5,43.5,35.26,2080,23.5,0.0,0.0,35.77,2016,20.8,0.0,0.0
,37.69,1728,13.53,97.5,43.5,36.76,1920,17.6,0.0,0.0,37.24,1824,19.2,0.0,0.0
,38.92,1376,13.53,99.0,43.5,38.10,1600,23.5,0.0,0.0,38.50,1472,23.5,0.0,0.0
,40.20,1472,13.53,97.5,43.5,39.34,1344,31.0,0.0,0.0,39.80,1344,34.1,0.0,0.0
,41.50,1600,13.53,97.5,43.5,40.63,1568,32.5,0.0,0.0,41.05,1600,26.7,0.0,0.0
,58.41,1856,13.64,94.5,43.5,57.54,1856,23.5,0.0,0.0,57.99,1856,23.5,0.0,0.0
,59.83,1888,13.64,94.5,43.5,58.84,1856,23.5,0.0,0.0,59.35,1888,23.5,0.0,0.0
,61.32,1920,13.64,94.5,43.5,60.26,1856,22.0,0.0,0.0,60.84,1920,22.0,0.0,0.0
,62.69,1888,13.64,93.0,43.5,61.80,1920,22.0,0.0,0.0,62.20,1856,23.5,0.0,0.0
,64.08,1152,13.53,93.0,43.5,63.17,1920,23.5,0.0,0.0,63.64,1824,0.0,0.0,0.0
,65.46,1376,13.64,91.5,43.5,64.55,1152,32.5,0.0,0.0,65.01,1248,28.2,0.0,0.0
,66.90,1152,13.64,91.5,43.5,65.91,1312,31.0,0.0,0.0,66.47,1056,36.9,0.0,0.0
,68.20,1248,13.64,91.5,43.5,67.35,1216,40.0,0.0,0.0,67.78,1248,35.3,0.0,0.0
,69.52,1152,13.64,91.5,43.5,68.63,1248,25.1,0.0,0.0,69.09,1248,25.1,0.0,0.0
,70.82,896,13.53,91.5,43.5,69.94,960,28.2,0.0,0.0,70.40,864,32.5,0.0,0.0
,72.12,960,13.64,91.5,43.5,71.24,928,32.5,0.0,0.0,71.67,896,32.5,0.0,0.0
,73.35,1856,13.53,91.5,45.0,72.56,1408,29.4,0.0,0.0,72.93,1856,25.1,0.0,0.0
,242.84,1568,13.53,94.5,45.0,241.97,1632,22.0,0.0,0.0,242.42,1632,22.0,0.0,0.0
,244.20,1408,13.64,94.5,45.0,243.32,1504,22.0,0.0,0.0,243.77,1472,22.0,0.0,0.0
,245.51,1312,13.53,94.5,45.0,244.63,1408,23.5,0.0,0.0,245.08,1344,23.5,0.0,0.0
,246.81,1152,13.53,94.5,45.0,245.93,1248,25.1,0.0,0.0,246.37,1216,25.1,0.0,0.0
,248.15,1088,13.53,94.5,45.0,247.25,1120,26.7,0.0,0.0,247.75,1120,28.2,0.0,0.0
,249.41,1056,13.53,94.5,45.0,248.60,1056,29.4,0.0,0.0,249.01,1056,29.4,0.0,0.0
,250.74,1088,13.53,94.5,45.0,249.91,1088,31.0,0.0,0.0,250.31,1088,31.0,0.0,0.0
,252.20,832,13.53,94.5,46.5,251.32,1088,28.2,0.0,0.0,251.78,1024,28.2,0.0,0.0
,253.52,896,13.53,94.5,45.0,252.64,896,31.0,0.0,0.0,253.08,896,31.0,0.0,0.0
,254.84,800,13.53,94.5,45.0,253.96,896,31.0,0.0,0.0,254.40,896,31.0,0.0,0.0
,256.12,768,13.53,94.5,46.5,255.27,736,32.5,0.0,0.0,255.70,768,31.0,0.0,0.0
Het viel mij op tijdens het loggen dat het schokken en de schok bij het laten uitrollen pas bij een warme motor kwam en was vooral merkbaar in de eerste versnelling.
14 jaar
Dit is een deel van je probleem:
212.31,1664,13.94,82.5,31.5 211.40,1664,36.9,0.0,0.0 211.85,1664,47.1,1.1,2.7
213.72,1728,13.94,84.0,31.5 212.79,1696,53.3,2.3,0.0 213.24,1696,53.3,1.1,2.3
215.15,1760,13.94,84.0,31.5 214.19,1728,51.8,8.4,2.3 214.67,1760,51.8,6.1,9.9
216.52,1792,13.94,84.0,31.5 215.61,1760,48.6,10.3,3.4 216.04,1760,44.3,5.3,11.0
Je ecu denkt dat de motor pingelt en is het ontstekingstijdstip aan het terug regelen,
eerst netjes met 1 of 2 graden, daarna grof met 10 of 11 graden.
Zit er ergens iets los dat mee trilt, zoals een hitteschild op de uitlaat? Anders lijkt het op een defecte pingel sensor of een software probleem.
Informeer eens of er een software update is voor deze motor.
En ik vind de inlaat lucht temperatuur hoog tijdens het rijden.
256.12,768,13.53,94.5,46.5 Ruim 46 graden is behoorlijk warm. Maar het zou aan de bouw van de motor kunnen liggen.
Een keertje kontroleren met een infra rood thermometer is op zijn plaats.
Moet de auto aan de testkast bij de dealer om te controleren of er een update is? Als er geen update is is jouw advies dan het vervangen van de pingelsensor? Waar zou het aan kunnen liggen dat de luchtinlaat temp. eventueel te warm is?
14 jaar
Lucht temperatuur: a) correct aangegeven - uitstraling van de motor, spruitstukverwarming elektrisch of met koelwater etc.
b) incorrect aangegeven - defecte sensor.
Waar zit de inlaat lucht temperatuur hier? Ingebouwd in de luchtmassameter of het spruitstuk?
Iniden luchtmassa meter, kijk dan goed naar het aanzuigtraject. Loopt dat boven de uitlaat?
Update controleren: moeten ze denk ik het ecu nummer voor uitlezen.
Pingelsensor: Zit er nergens wat los? Iets dat vibreert? Bijvoorbeeld hitteschild op de uitlaat.
Is het oliepeil correct? Is de bedrading van de pingelsensor correct?
Luchtinlaat temp. sensor zit op het spruitstuk.
Hitteschild bij de uitlaat zat op een punt niet helemaal goed maar denk niet dat dat voor een trilling kan zorgen gezien het hitteschild niet tegen de uitlaat aan kwam, oliepeil is op peil.
Na mijn vakantie rij ik langs de dealer en controleer ik de bedrading van de pingelsensor en ik denk dat ik de inlaatluchttemp. sensor ook maar ff los draai en schoon spuit met lucht.
14 jaar
Vandaag de bedrading van de pingelsensor bekeken en inlaatluchttemp. sensor schoongemaakt, bedrading is ok. Verder zag ik dat de gasklep een klein stukje open stond , is dat normaal?
14 jaar
hey esnero gaat het om een automaat of schakelbak ???
wat ik heb dezelfde problemen met mijn skoda superb 2009
13 jaar
Er zit een handmatige bak onder mijn auto.
Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik probeer nog steeds voor elkaar te krijgen om de meest recente firmware te krijgen, geen succes bij de plaatslijke dealer en bij pon vooralsnog ook niet.
Geachte heer *****,
Alleen aan de hand van een eventuele storingscode is het mogelijk na te gaan of er een software-update beschikbaar is.
Software-updates mogen alleen worden uitgevoerd indien zich een storing met een bijbehorende storingscode voordoet en deze update noodzakelijk is om de storing te verhelpen.
Ons advies is om in geval van een storing, langs te gaan bij de koda-dealer, waarna zij u verder kunnen informeren. Als onze dealers technisch advies nodig hebben, kunnen ze dit uiteraard inwinnen bij onze afdeling Technische Ondersteuning.
In het vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij,
Met vriendelijke groet,
Pon's Automobielhandel B.V.
Dit heb ik van internet afgeplukt:
Simos 3PA 1,4/50 kW EU 4
;
047906033A ; SJ41 047906033A SJ43
047906033A ; SJ43 047906033A SJ46
047906033A ; SJ46 047906033A SJ48
047906033A ; SJ48 047906033C SJ4A
047906033C ; SJ4A 047906033C SJ4C
047906033C ; SJ4C 047906033H SJ4G
047906033H ; SJ4G 047906033H 047906033H__5501.sgo
047906033H ; 047906033H__5501.sgo new soft
En dit is van mijn auto:
Controller: 047 906 033 C
Component: 1,4l SIMOS3PA G00HSSJ4C
Kan ik hieruit concluderen dat er nieuwere software beschikbaar is?
13 jaar
[quote=P. Kelder]Beste EsNero
Er staan nog een aantal posten / vragen open zou u deze ook nog even willen beantwoorden.
Leden die u hebben voorzien van informatie lezen uiteraard ook graag de afloop....
Moderator Problemcar[/quote]
Natuurlijk! Ik hoop dat het zo goed is en zo niet dan hoor ik dat graag.
13 jaar
Dank voor je medewerking....
Moderator Problemcar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar