Skoda Fabia: SKODA Fabia 2005 1.4TDI zeer vervelende motorstoring

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 TDI

Heren en Dames,

al geruime tijd (na aanschaf) van mijn Fabia 1.4TDI uit 2005 met 160.000km op de klok ervaar ik een zeer vervelend probleem.
de auto gaat vanuit het niets in de noodloop, de motor heeft dan geen vermogen meer, en het motorstoringslampje brand op dat moment.
als je de auto opnieuw op het contact zet is het tijdelijk verholpen. (MIL lampje blijft overigens wel aan, en gaat sporadisch ook weer uit)

de dealer heeft al 2 keer de brandstofpomp relais (J17) vervangen, maar was dit niet de oplossing. (en persoonlijk heb ik geen vertrouwen dat deze dealer het probleem gaat vinden, vandaar dit bericht op problemcar)

de auto start, loopt , en verbruikt normaal.

hieronder de foutcode's:

17932 P1524 Fuel Pump Relay open or short to ground
18027 P1619 Glow plug releay Open or short to ground
17957 P1549 Boost pressure regulation Valve (N75 Open or short to ground
19459 P3003 Relay for Low-Output Preheating of Coolant Short to Plus
19461 P3005 Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus

ik ben in het bezit van VAGCOM, en jarenlang automonteur geweest, maar helaas kan ik dit probleem zelf niet vinden. wie helpt mij met ideeen?
is iemand in het bezit van elektrische schema's of weet iemand of dit een vaker voorkomend probleem is?

Met vriendelijke Groet, Luke
Ommen

ps. op internet heb ik iemand gevonden met exact hetzelfde probleem ( http://skoda.startpagina.nl/prikbord/133... welke al eens alle relais vervangen heeft. (maar ook zonder resultaat)

Luke01

Geplaatst door Luke01 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Skoda Fabia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

De 1e 3 fouten kunnen misschien veroorzaakt worden door het wegvallen van een voeding.
ECU kan geen onderscheid maken tussen geen voeding en kortsluiting naar massa. Allebei zijn dan 0 volt op de lijn.

De laatste 2 zijn lastiger. Als het signaal van het relais echt hoog blijft is er of kortsluiting of de massa waarnaar geschakeld wordt door de ecu is weg.
Kan een los contact zijn in de ecu stekker, een slecht massa punt of een defecte ecu.

dreuge (0) PRO, 13 jaar geleden

De derde storing heeft met je turbo te maken. Controleer dit klep of wissel of vervangen. Vacuumslang op turbo ook heel?
Deze Fabia heeft ook een variabele turbo geometrie (VTG). (ga ik vanuit) Je kunt dan even kijken of dat niet vast zit. Als dat vastzit en je geeft volgas dan zal die ook in noodloop gaan.
Het stangentje die dat versteld moet bewegen als je volgas geeft en weer loslaat.

johndoornbosch (0) PRO, 13 jaar geleden

Het probleem is dat de componenten die storing geven op dezelfde plusdraad zitten die weer aangestuurd wordt door relais 109.
Relais 109 vervangen zou wellicht de oplossing zijn, om de kosten hoef je het niet te laten.


Gr John

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.