Skoda Fabia: uitlaatgascontrolle systeem lampje brand.

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 TDI PD

foutcode: 17957 P1549
Magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing (N75)

18027 P1619
Relais gloeispiraal (J52)
Relais 103 vervangen, zat op banknummer 3
Grote kabelboom vervangen + kleine kabelboom vervangen. ECU gerepareerd.

foutcode: 17932 P1524
Opvoerpomprelais (J17)
Relais 447 vervangen, zat op banknummer 4 + relais 469 diesel direct inspuitsysteem banknummer 15 vervangen.

Auto start slecht, zwarte rook achter. Lampje brand van uitlaatgascontrolle systeem. geen vermogen ofwel noodloop. Als ik het slangetje van de EGR eraf haal (trekt vacuum) van de egrklep dan start de auto beter zonder rook. Als ik dat slangetje meteen weer terug plaats bij het starten van de auto dan stikt de motor weer. Heeft ook meer vermogen (zonder slangetje) maar nog steeds in noodloop.

Ben zelf 1.5 jar bezig om dit op te lossen. Elke dealer is blij om mij weer terug te zien... alleen maar betalen maar geen oplossing.

wie o wie kan mij nog vertellen waar het aan zou kunnen liggen?

skodafabia

Geplaatst door skodafabia (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Skoda Fabia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

De fouttekst bij de 1e fout (P1549) is volgens mij niet correct. Zie: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-17...

Zwarte rook is een te veel aan diesel of te weinig lucht. Een niet goed werkende turboklep kan voor te weinig druk (en dus lucht) zorgen.

skodafabia (0), 12 jaar geleden

Klopt. Ik heb dit aangepast. Bedankt!

Ze geven aan dat de EGR klep goed werkt. Maar 100% weet niet zeker of ze dat wel hebben gecontroleerd.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

3 foutcodes met "kortsluiting naar massa/onderbreking".
Kan het wegvallen van een voeding zijn of een kabelboom/stekker probleem.
Is er ooit op het elektrisch schema gecontroleerd of die 3 fouten wat met elkaar te maken kunnen hebben?

Is er ooit als test geprobeerd om de EGR af te doppen?

Zelfde fouten zijn nu nog steeds aanwezig?

skodafabia (0), 12 jaar geleden

hoi oldford
De kabelboom is compleet vervangen door skoda dealer 2x 1x grote 1x kleine kabelboom. neem aan dat ze dan ook de stekkers controleren. Voor de rest weet ik niet of ze een elektrische schema hebben gevolgd. Kan ik hier ergens aan een elektrische schema komen voor een skoda fabia 1.4 Motercode BNV

Heb opnieuw de relais gecontroleerd. Mij valt op dat relais 469 beetje los zit. Hij zit alleen vast aan de onderkant. Kan het probleem kortsluiting met masse sporadisch duiden op een relais wat slecht contact maakt?

Ik lees op internet dat er 1 relais nl 109 een boosdoener is. Maar in mijn auto zit helemaal geen relais 109. Hoe kan dat, weet jij dat? of is dit bij mij een ander nummertje....

EGR afdoppen is geen optie. Dan moet alles aangepast worden in de auto. En de ECU weet op 1 of andere manier dat hij afgedopt is. Deze controle zit in alle auto's na bj 2004. Van mij is bj 2006.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik zei ook niet PERMANENT afdoppen, maar als TEST. Dat je dan een foutcode krijgt, alla. Die is wel weer te wissen.

skodafabia (0), 12 jaar geleden

Het is even stil geweest. Graag zou ik dit weer verder op willen pakken.

Graag wil ik weten of ik beschik over een stekkertje N75 of dat dit ook verwerkt zit in de magneetregelblok zwartvierkante kastje links voor (bijrijderskant)

Mocht ik beschikken over een stekkertje N75 graag wil ik weten waar dit precies zit.

Zie link: [www.skodaforum.nl]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.