Bij mijn Skoda Fabia 1.2 TDI greenline van bj 2010 gaat na het starten en zo`n 100m rijden het voorgloei lampje knipperen.
Als ik na een tijdje rijden de auto stil zet en opnieuw start is het knipperende voorgloeilampje weg.
Ik heb de OBD2 laten uitlezen en geeft dan geen storingscode aan daar het lampje niet knippert
Op het moment dat het voorgloei lampje weer knippert en ik via de OBD2 uitlees geef die een melding P242A.
Moet er wel bij vermelden dat in Maart 2018 via de Skoda dealer een nieuw EGR klep is ingebouwd en een update is gedaan van de software.
Zie afbeelding storings melding.
Nu wil ik de sensor 3 zelf gaan vervangen alleen zie ik 3 sensoren zitten.
Nu weet ik niet welke sensor het is en de dealer kon mij dat ook niet zeggen welke sensor nu stuk is.
De dealer zou hiervoor de auto een paar dagen nodig hebben om de storing op te zoeken .
Kan iemand mij zeggen welke sensor het kan zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De sensor 3 is na het roetfilter gemonteerd zie ook het linkje voor afbeelding https://www.volkswagenforum.co.uk/showth... voor een CFWA motor (3 cil common rail)
Het ding is niet goedkoop dus check eerst de bedrading (loopt onder het hitteschild door)
Bedankt voor de info ik zal eerst de bedrading nakijken van de sensoren.
Is inderdaad niet goedkoop die sensors.
6 jaar
Vandaag de bedrading na gekeken hier zag ik geen afwijking in.
Enige probleem was dat ik op geen enkele manier de sensor los kreeg.
Van bovenuit kom je er niet bij en van onder uit kon ik net met een steeksleutel erbij maar door de kleine ruimte waar de sensor zich bevindt niet voldoende kracht zetten.
Zijn er nog andere middelen om de sensor los te krijgen of moet ik de roetfilter eerst uitbouwen. Dit lijkt me een enorme klus.
6 jaar
Wat je kan proberen om meer ruimte te krijgen,is de twee rubbers achter het roetfilter losmaken of kompleet met steun losschroeven en vervolgens de pendelsteun aan de versnellingsbak losmaken
De motor hangt dan aan de twee overgebleven motorsteunen en kan dan naar achter gekanteld worden.
Dankje voor de tip ik zal volgende week als ik tussendoor tijd heb dit eens gaan proberen.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar