als ik de auto start slaat hij aan en slaat dan gelijk weer af
als ik de stekker van de druksensor los haal loop hij door.Druk sensor is vervangen dit helpt niet.startblokkering is oke. geen foutcodes.wie weet een oplossing.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
slaat ie ook af als ie warm is? heb je de co waarde gemeten?zo ja wat zijn deze waarden?(lambda ,co2,co,hc )of loopt ie helemaal niet? grt. mark
kap er ook mee als hij warm is co te hoog maar dit komt omdat hij in de noodloop loop omdat de stekker van de druksensor af is.(anders loop hij niet)
inspuittijd 4 ms( te hoog stat)
inlaatdruk 5 kpa constant( weet ik niet)
lambda regelt (0,2-0,8)( goed)
Heb z`on zelfde probleem in de werkplaats staan, leek op een bdp sensor die in storing viel, helaas die was goed. Nu verder gezocht en kom uit op de hoofdkabelboom en de zee(centrale electrische eenheid) moet nog verder zoeken om er zeker van te zijn.
Brandstofdruk goed, ontsteking goed, alle spanningen goed.
Klacht van klant: tijdens het inhalen is de motor uitgevallen en er verschijnt een streep in het display. Even wachten en weer starten, dan gas geven en de motor slaat af.
We blijven meten en bij een oplossing komt hier de uitslag voor als er weer zo iets voor doet.
scoopbeeld van de bdpsenor was goed. de zee gaat nooit stuk zegt men bij smart. en aan de kabelboom is ook niks te vinden.
ZEE nooit stuk? Dan werk ik zeker bij een ander smart center.
Ook de zee kan stuk gaan en dan komen er vreemde storingen die je niet verwacht.
hebben ze mij vertelt,ik heb van het begin al het vermoeden gehad dat het aan de zee lag, alleen de turbo smeerde wat olie en de map en inlaattemp.sensor waren sterk vervuild dus de oorzaak daar gezocht maar niet gevonden omdat de signalen goed waren(gemeten met een bosch kts 650 in meetwaardeblok) en als ik de stekker van de mapsensor afhaalde liep hij wel.
Het probleem is opgelost.
De MEG was de boosdoender, deze had een interne breuk en als je de kabelboom bewoog ontstond er een los contact.Nadat de MEG was vervangen, was de storing ook weg.
Richard ik lees de problemen op problemcar om er iets van te leren,
jullie hadden een intresant probleem maar ik kon het niet helemaal volgen mischien kan je mij wat wijzer maken.
de ZEE is de stuurunit van het brandstof/ontstekingssysteem?
en wat is DE MEG?
groet Leo
Leo,
Bij smart werkt het allemaal iets anders dan bij de "gewone"merken.
Alle signalen worden door meerdere electrische componenten gecontroleerd en geregeld.
De ZEE is bij de "oude"generatie smart de zekeringskast met de relais, deze zit links onder bij de bestuurder.
De MEG is de hoofd computer van de auto en deze zit links achter in het motor ruim op het luchtfilterhuis geschroefd.
Onder de bestuurders stoel zit ook nog een relaisbox.
Deze 3 componenten regelen het wel en wee van de smart. Alle stuursignalen gaan via de ZEE, relaisbox en de MEG en dan weer terug. Wanneer 1 van de componenten een storing waarneemt gaat het hele verhaal niet door(CAN-bus leidingen)
Bij de nieuwe generatie is de ZEE vervangen door de SAM, de relaisbox onder de stoel is verwijderd en de MEG is wel aanwezig. De SAM is een luxe uitgevoerde ZEE die uit 1 component bestaat. De oude ZEE bestaat uit 2 componenten, het inschuifstuk en de ombouw met zekeringen en relais.
Hopelijk is het iets duidelijker geworden.
Richard
Hoi Richard bedankt voor de info,heel duidelijk,zeker wijzer geworden.
Groet Leo
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Smart mini of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar