close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

SsangYong Korando: 10 minuten lampen aan, geen stroom meer en dus niet meer starten

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.9

Mijn Korando leidt wat electriciteit betreft een eigen leven. De deuren gaan spontaan op slot, het alarmlicht gaat spontaan aan, de radiozenders verdwijnen, lampjes doen het soms wel en soms niet. Daar is nog wel mee te leven. Maar wat er nu gebeurd is minder fijn.

Ik rijdt bv 25 kilometer, geen probleem. Ik ga tanken en laat de sleutel in het contact (raam open anders gaan de deuren op slot en sta ik buiten) 10 minuten later wil ik starten. Niks meer. ANWB legt een startkabel en dat start hij weer. Wachten bij een brug met de radio aan is al genoeg om niet meer weg te komen.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Groeten Karin

oh ja, de accu is doorgemeten en goed. de dynamo is goed.

Geplaatst door

inhetrechtespoor (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer je akku pool klemmen eens. En de massaverbindingen tussen de motor en de carrosserie en de akku. ook het vloeistofniveau in de akku? Alleen bijvullen met gedistelleerd water. 5-10 mm boven de platen.. Niet vol gieten.

accu toch defect. het probleem is opgelost

[quote=cor van jaarsveld]Controleer je akku pool klemmen eens. En de massaverbindingen tussen de motor en de carrosserie en de akku. ook het vloeistofniveau in de akku? Alleen bijvullen met gedistelleerd water. 5-10 mm boven de platen.. Niet vol gieten.[/quote]
Cor: accu vullen was vroeger in u tijd nog mogelijk nu helaas niet meer!

jan5047 0
badge

12 jaar

Valt wel mee, Maar meestal is de akku ter ziele. Maar je kunt uit een te laag niveau ook de conclusie trekken dat de afgeregelde spanning soms te hoog is geweest. Wat dan weer diverse oorzaken kan hebben.


[quote=jan5047][quote=cor van jaarsveld]Controleer je akku pool klemmen eens. En de massaverbindingen tussen de motor en de carrosserie en de akku. ook het vloeistofniveau in de akku? Alleen bijvullen met gedistelleerd water. 5-10 mm boven de platen.. Niet vol gieten.[/quote]
Cor: accu vullen was vroeger in u tijd nog mogelijk nu helaas niet meer![/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je SsangYong Korando of stel zelf een nieuwe vraag.