Wanneer ik mijn korando 's ochtends voor het eerst start dan kan ik de motor niet direct weer uitschakelen.als ik de sleutel omdraai blijft hij lopen. Wanneer je even een rondje hebt gereden is het geen probleem en kan je de motor wel uitschakelen. Ik heb wel eens gehoord dat er dan iets niet vacuüm is getrokken? Iemand enig idee ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan ook een beveiliging zijn. vanwege de turbo.
Als je start en je zet m meteen uit dan loopt de turbo droog en gaat deze stuk. Vandaar dat het beveiligd is.
Ik zou ook niet weten waarom je de motor meteen weer wilt uitzetten. Meestal start je om te gaan rijden.
Starten en meteen uitzetten is op alle fronten slecht voor de motor. Ook vanwege de smering van de gehele motor en de accu die extra belast wordt
Ik moest de wagen even verzetten en toen viel het mij op. We hebben meerdere wagens op het erf dus dat komt wel vaker voor en normaal was het sleutel om en motor was uit . De wagen heeft geen turbo overigens.
13 jaar
Dan kan het ook iets anders zijn. als het hetzelfde werkt als bij mercedes dan kan het nog aan het contactslot liggen. zit een vacuumafsluiter op.
Maar mogelijk heeft iemand hier ervaring met deze auto's. mij klonk het als de beveiliging maar zonder turbo hoeft dat niet.
13 jaar
De meest voort komende oorzaak is lekkage van het vacuum systeem. M.n. de gebruikte T-stukjes en koppelstukjes willen wel een scheuren. Door de lekkage duurt het even voordat er voldoende vacuum is. Een andere oorzaak kan zijn dat de vacuumpomp te weinig vacuum levert. Werkt de rembekrachtiging nog goed? Als je met de motor uit een paar keer op de rem trapt en hem dan vast houdt en vervolgens start, zak het pedaal dan?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je SsangYong Korando of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar