SsangYong Rexton 2004: Loze stekker

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2700, Vermogen (kw): 121

Dag allen,

Ik zit met het volgende, recentelijk heb ik een jeep gekocht (ssangyong rexton 2005 2.7liter) weliswaar gekocht met start probleem. nu heb ik de verstuivers vervangen en de gloeibougies.. ze start nog steeds niet. Ik heb 1 x 1 seconden nadat ik de gloeibougies had vervangen zien branden maar daarna nooit meer. Nu weet ik ongeveer waarop ik mag letten als dit het geval is.. het volgende wat me opviel is een stekkertje die nergens op kan in die nabijheid waar ze hangt. De lokatie is net hangend naast de startmotor en naast de rembooster..(zie foto’s) als ik de stekkerdraad volg komt deze uit op het brandstofrails/gloeibougies/verstuiver-rails. Nu de vraag hoort hier iets op aan gesloten Zoja wat? Een blokje die niet aanwezig is? Zoals op miss het schutbord?

Hoop dat ik de goeie richting in geholpen kan worden met dit probleem!

Dank, Bo

Boox

Geplaatst door Boox (0) , lid sinds 2 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor SsangYong Rexton? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Siem Bijman (140) PRO, 2 jaar geleden

Over die stekker kan ik je niks zeggen helaas. Maar, een startprobleem zeg je. Betekent dat hij helemaal niet loopt of dat hij moeilijk aan de praat is te krijgen?

Als je het eens met een beetje remmenreiniger probeert, wat doet hij dan? Gloeien doet hij wsl niet met deze temperaturen, dus daar hoef je je denk ik niet op te focussen.

    Hi Siem, dank voor je antwoord.. met remmen-reiniger start ze gewoon. Dus er is vonk. Verders bij het ontluchten kwam er gewoon diesel uitlopen.. weliswaar dat de druk miss niet genoeg is, heb me hiermee laten vertellen dat het betreft om een hoge-druk dieselpomp. (Ik weet dus niet of dat ie het doet want ik verdenk dat er ook een elektrische dieselpomp (aanvoerpomp) in de tank zit.. al hoor ik deze niet als ik hem op contact zet en kijk tijdens het ontluchten van de verstuivers voordat ik hem echt had gestart)

    Wel zou ik hem graag voornemens willen laten voorgloeien.. de zomer is zo voorbij 😜 - Boox (0), 2 jaar geleden
    Als je hem trouwens getracht te hebben gestart ruik je wel onverbrande diesel.. - Boox (0), 2 jaar geleden

Boox (0), 2 jaar geleden

Hi Siem, dank voor je antwoord.. met remmen-reiniger start ze gewoon. Dus er is vonk. Verders bij het ontluchten kwam er gewoon diesel uitlopen.. weliswaar dat de druk miss niet genoeg is, heb me hiermee laten vertellen dat het betreft om een hoge-druk dieselpomp. (Ik weet dus niet of dat ie het doet want ik verdenk dat er ook een elektrische dieselpomp (aanvoerpomp) in de tank zit.. al hoor ik deze niet als ik hem op contact zet en kijk tijdens het ontluchten van de verstuivers voordat ik hem echt had gestart)

Wel zou ik hem graag voornemens willen laten voorgloeien.. de zomer is zo voorbij 😜

Siem Bijman (140) PRO, 2 jaar geleden

Een diesel vonkt niet Boox, maar dat terzijde.

Als hij met remmenreiniger wel loopt dan is er dus geen probleem met timing oid en is het een kwestie van te weinig brandstofdruk. Dat moet onderzocht worden. Dus eerst uitlezen en kijken of de druk voldoende is. Kan aan het brandstoffilter liggen, maar dat is meestal het eerste wat je doet bij zo'n probleem en verwacht dat de vorige eigenaar dat wel gedaan heeft?? Anders alsnog doen.
En als er wel diesel bij het ontluchten komt dan werkt de pomp in de tank ook.
En zit er op de rail een stekker aangesloten? Denk het wel, maar als die niet is aangesloten dan registreert hij de druk niet en zal hij nooit aanslaan. Wellicht is die stekker di nu los hangt daar van? Check dus de aansluiting van de hogedruksensor (al brandt er dan meestal een storingslampje in je dashboard).

    Ok 👌 ik ga ermee aan de gang - Boox (0), 2 jaar geleden

Dylan vermeersch (5), 2 jaar geleden

Wanneer je voor de motor staat, rechtsonder zit de hogedruk brandstofpomp. Daar zit een zwarte ( deze fiche?) en een bruine op. Wanneer je de bruine fiche aflegt, geeft de pomp max druk. Je mag dit eens doen tijdens draaien motor, seconde of 5( laten knetteren). Of zo proberen te starten. De retourleiding van injectoren naar de brandstof filter uitblazen helpt ook soms bij niet starten van de 2.7 motor. Ook de oppomp Peer aan de brandstoffilter is soms slecht. Moet zacht aanvoelen. Ook vervuilde brandstoftank kan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je SsangYong Rexton of stel zelf een nieuwe vraag.