Subaru Forester: 'Bokken' bij volledige stuuruitslag

Bouwjaar: 1999

Mijn forester bokt als er een bocht wordt genomen met volledige stuuruitslag. De dealer heeft de viscokoppeling en differentieel achter gecontroleerd. Ook de homokineten voor schijnen goed te zijn. Heeft iemand suggesties ?

bvd !

Japie5168

Geplaatst door Japie5168 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Subaru Forester? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

marcel1 (0) PRO, 18 jaar geleden

Waarschijnlijk toch de viscokoppeling defect.Zie het topic van 03-05-2003 Impreza voorwielblokkade. Succes Marcel

Japie5168 (0), 18 jaar geleden

Heb het genoemde topic gelezen en het eens uitgeprobeerd. Het wiel draait inderdaad iets smeuig, maar je voelt dat er de ene keer meer weerstand is dan de andere keer. De dealer zegt echter dat er geen bocht meer te rijden is als de viscokoppeling kapot is, en dat zo'n ding niet half kapot kan zijn. Ik zelf denk echter dat ie toch aan het kapotgaan is.. Zou toch graag zien dat ie onder garantie vervangen wordt en niet op mijn kosten...

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Hoezo garantie? De auto is 6 jaar oud.

Japie5168 (0), 18 jaar geleden

Bovag aankoopgarantie...

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Van belang voor garantie is dat het defect binnen de periode gemeld wordt. Het hoeft niet binnen de periode gerapereerd te zijn. Een maal gemeld blijft gemeld.
Je kunt een aantal dingen doen:
a) keuring specifiek op dit onderdeel bij een onafhankelijke instantie b.v. ANWB
b) probleem schriftelijk angetekend bij dealer melden (eventueel met afschrift aan Bovag)
c) neem kontakt op met juridische afdeling van b.v. ANWB of consumentenbond (moet je wel lid zijn).

Piwie (0) PRO, 18 jaar geleden

Ja ik zou ook zeker zeggen de visco koppeling vooral in een bocht daar (haperd) hij dan doorheen ben het zelf vaker tegen gekomen en deze verv en het is opgelost hij zal het waarschijnlijk echt heel erg doen in scherpe bochten

Japie5168 (0), 18 jaar geleden

Ja dat klopt, vooral als de auto een stuk gereden heeft. Als de auto nog koud is en nog weinig bochten gedraaid heeft dan is er niets aan de hand. Vooral als je een paar uur gereden hebt dan is het heel erg.

Japie5168 (0), 18 jaar geleden

Nou, misschien een beetje late reactie, maar na een hoop geemmer heeft de dealer onder garantie de visco-koppeling vervangen.. Probleem geheel opgelost... bedankt !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Forester of stel zelf een nieuwe vraag.