Bij een Forester Turbo gaat op een lange rit, vooral met caravan, het lampje branden. Er wordt een storing gemeld van de zuurstofsensor. Deze is inmiddels twee keer vervangen maar het probleem is niet opgelost. In Nederland gebeurd dit niet , maar wanneer de klant richting zuiden vertrekt is het elke keer raak. Ra ra
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de zuurstofsensor wordt veel te heet wardoor het pendelen van min naar max veel langer duurt dan geprogrammeerd in de motor ecu
theoretisch zou het het herprogrammeren van de motor ecu waarin de pendeltijd wordt aangepast een oplossing moeten bieden
praktisch zou u de bestuurder kunnen aanraden zeer regelmatig te deceleren waardoor de uitlaatgastemperatuur enkele tientallen graden gaat zakken
diverse merken van kleine wagens die worden vol geladen hebben hier last van, alsook wagens die in de week rond de kerk rijden en waar in het weekeinde met de ganse familie een grote trip wordt gemaakt zie je dit verschijnsel opduiken
Ja komt me bekend voor, maar ik rij al jaren met check engine lampje aan (forester 2.- turbo) en ben altijd nog aangekomen.
het leuke ervan is dat het lampje vanzelf ook weer uit gaat zodra je in nederland bent.
21 jaar
Als het lampje heeft gebrand dan is via het storingsgeheugen te zien welke storing erin heeft gezeten. Dus even het geheugen laten uitlezen. Je hebt in ieder geval een aanwijzig in welk regelsysteem je het moet zoeken.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Forester of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar