Na afgelopen week rijdend te zijn neergezet wilde de auto opeens niet meer starten. Aan het startgeluid te horen had de auto verminderde compressie, dus ben ik op onderzoek gegaan.
De distributieriem bleek versprongen. Op internet was te vinden dat de kleppen niet te raken zijn door de zuigers, dus deze heb ik weer opnieuw op tijd gezet (de riem en rollen waren onlangs vervangen bij de vorige eigenaar en verkeren nog in prima staat), maar hij slaat niet aan.
Af en toe een klein prutteltje, meer niet.
De compressie is op alle cilinders prima. De bougies vonken en de benzinepomp werkt óók. Hij wil alleen dus niet starten.
Heeft iemand een goed idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste bob ,
de voorwaarden; vonken, brandstof en compressie zijn er. Kan het alleen maar de timing zijn.
Succes
Beste Ralf ,
Als je doelt op de distributietiming heb je het iig mis, want de riem ligt er goed om.
14 jaar
Jij hebt zelf al dingen gecontroleerd, zijn allen goed zeg je, dan kan het toch maar een ding zijn ??!!??
volgens mijn heeft 1 van de nokkenassen 2 merktekens, er zal er 1 verkeerd staan.
heb het zelf ook eens gehad maar dan met een 16V
controleer de merktekens en kijk of er niet toevallig 2 op de polie staan.
groetjes
Bart
niet de nokkenas heeft 2 tekens maar het krukas tand wiel je moet niet de pijl pakken maar het teken op de achterste ring
Klopt, en de ene nokkenas heeft het merkteken boven staan, en de andere onder !!
Vanochtend met daglicht vond ik idd een 2e punt op de achterste ring van het krukastandwiel, en na het opnieuw omleggen startte de auto meteen.
Wel heel fijn om te weten dat als ik het gemist had, ik vanavond alsnog de juiste oplossing had gevonden op deze site!
Bedankt voor het meedenken.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Impreza of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar