Bij stevig accelereren is het alsof de motor niet goed trekt. Pas bij 4000 rtm voel je de turbo en gaat i als de brandweer. Wanneer ik rustig optrek voel je de turbo wel meewerken. Tevens gaat de auto schokkend rijden boven 110 km/u In de D. Wanneer ik de automaat vastzet in de 3 met hetzelfde aantal toeren als in de D bij 110 km/u ( vanaf 2400 rtm en hoger) loopt de motor wel mooi rustig.
Heeft 105000 km gelopen. Auto loopt mooi stationair. Toerental schommelt niet.
Bij subaru dealer laten uitlezen. Geen foutmelding. Alleen pingelsensor reageert niet. Na vervangen van defect bougie kabel wel. Gaf waarde aan van -3 tot +3. Dit had echter geen invloed op de problemen. Co2 was goed. Herkent iemand deze problemen?.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Al eens rijdend uitgelezen boven de 110 km/u als de auto schokt?
Ja samen met de sub monteur met de laptop. Na het vervangen van bougiekabel reageerde de pingelsensor wel. Van -3 tot 3.
Na 2 dagen in de garage te hebben gestaan, nog geen oplossing gevonden.
Garage gaan een LMM en lambda sonde bestellen ondanks dat de metingen dit niet als oorzaak aangeven. Ze weten het ook niet meer,en willen toch wat proberen.
Misschien dat iemand een soort gelijk probleem heeft gehad.
Ben benieuwd naar de reacties.
11 jaar
Nu 3 weken verder. Probleem nog niet opgelost. Lmm vervangen, lambda sonde vervangen, bougies + kabels vervangen. De universele garage (Bovag) heeft de auto naar verschillende subaru dealers gedaan. Zonder resultaat. Bij uitlezen geen fout codes. Wie kan ons helpen.
Rij nu in m'n ingeruilde oude auto rond.
Wie heeft een oplossing voor dit probleem. ????????
11 jaar
Als het verschil maakt tussen het in Drive staan en in de 3 e versnelling bij gelijk toerental , zou ik het zoeken in de elektronika van de versnellingsbak of in de communicatie tussen bak en motor elektronika.
Deed de auto het meteen na aanschaf , of is het later ontstaan , na een andere reparatie bv.
Tijdens het proefrijden niet opgevallen. Maar eerlijk gezegd ben ik toen niet boven de 100 km./u geweest.
Ze willen nu naar de bak kijken, hoewel ik niet het verband zie tussen het niet goed trekken (inhouden van de motor) en de automatische bak.
Ik wacht nog maar even af.
Bedank voor je reactie.
11 jaar
Als de bak slipt of het vermogen niet goed overbrengt , zie ik de reden wel , het schokken kan ook door de bak komen , zie mijn vorige antwoord.
Ik hou je op de hoogte
Bedankt voor je reactie.
11 jaar
inhouden en geen melding in de computer??
zie aanvulling legacy houdt in, geen vermogen.
mogelijke oplossing??
ferluci
11 jaar
De auto is weer ingeruild bij de garage. Geld terug gekregen. Alles gedaan. Distributie riem opnieuw gemonteerd, lmm lambda sondes, benzinepomp benzine drup gecontroleerd., bougie , kabels.ed.
Einde verhaal.einde Forster turbo, jammer.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Forester of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar