auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Subaru Legacy: Koelvloeistof lekkage

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine

Ik heb een Legacy uit 1997, sedan, prima auto, maar lekt sinds kort koelvloeistof. Radiateur is niet lek, komt vanaf de onderkant, ergens van het motorblok. Ik vermoed de waterpomp, maar waar zit deze? Daar waar de onderste slang van de radiator naar het motorblok loopt? Kan mij iemand daar over inlichten?

Alvast bedankt

Willem

Geplaatst door

willem0 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij de 2.0L en de 2.2L motor gaat de onderste koelslang naar het thermostaat huis , thermostaathuis zit onder tegen de waterpomp .

bij de de 2.5L motor volgens mij hetzelfde . (weet niet welke motor je hebt)

Waterpomp wordt aangedreven via de distributie riem , slim om deze ook te vervangen incl. toebehoren..
ik heb indien nodig een link naar een site voor je , waar alles stap voor stap staat beschreven met afbeeldingen , is wel in het engels.

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/100/waterpompsubarulagacy20.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/100...][img]http://img100.imageshack.us/img100/4348/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]


laat maar weten of je de link kan gebruiken dan zet ik hem hier wel neer .

succes limbra .

limbra 1655
vip badge

12 jaar

Ik zou graag de link willen. Ik heb dan geen problemen op het moment, maar je weet nooit.Ik heb wel een Outback uit 2006 met een 2.5 l motor.

alvast bedankt

voyager 0

12 jaar

Dit is de link ,

http://lovehorsepower.com/joomla/index.p...

Als je onderaan de site op NEXT klikt staan er meerdere reparaties zoals aandrijfassen vervangen etc . . .

gr. limbra

limbra 1655
vip badge

12 jaar

Limbra,
Geweldig bedankt voor je antwoord, ik heb een 2 liter uitvoering (2.0GL). Het gekke, dan wel vervelende is dat ik niet zie dat ie daar lekt, de druppels hangen aan de bouten achter de carterpan. Maar ik kan niet zien waar het vandaan komt. Misschien nog een idee?

gr. Willem

willem0 0

12 jaar

Controleer of er niet een koelslang lekt , en daardoor de koelvloeistof via via naar beneden loopt , vandaar misschien de druppels
onderaan het carter .
Vaak is een "lichte" koelvloeistof lekkage te herkennen doordat er een wit/groene aanslag (oxidatie/afzetting) zit rondom het lek .

Anders het koelsysteem af laten persen (onder druk zetten) bij een garage , een lek wordt dan meestal vrij snel zichtbaar .

succes

limbra 1655
vip badge

12 jaar

Ik heb nog een keer grondig onderzocht of ergens sporen van lekkage kon vinden, maar in de buurt van de waterpomp en thermostaat is alles droog. Dus daar lijkt het niet vandaan te komen. Daarna nogmaals de radiator nagekeken en daar lijkt inderdaad aan de linkerkant onder de ontluchtingsdop een scheur te zitten, die van boven naar beneden loopt en daar onderin zie ik ook lekkage sporen. De kans is groot dat dit het euvel is. Eerst even op zoek naar een andere radiator en ik laat nog weten of dat het euvel werkelijk is geweest. In ieder geval bedankt voor de support tot dusver!

Gr. Willem

willem0 0

12 jaar

ok , ben benieuwd , is in ieder geval eenvoudiger te vervangen als de waterpomp en ditributie .

succes.

limbra 1655
vip badge

12 jaar

Het is even geleden, maar ik heb nog altijd een lekkage probleem. De radiator was wel degelijk kapot, nieuwe geplaatst, maar lekkage blijft. De tijd ontbrak om er goed naar te kijken, met op tijd bijvullen lukt het wel, er worden maar kleine stukjes mee gereden.
Hij begint al te lekken als je alleen al bijvult zonder dat de motor ook maar een slag heeft gedraaid. Ik heb er nu uitgebreid naar gekeken, maar volgens mij lekt hij inderdaad bij de pakking van de waterpomp. Ik kijk op internet nog even goed na of dat inderdaad klopt, ik laat het nog weten.

willem0 0

12 jaar

Nog de laatste update: de rubber pakking aan de zijkant van de pomp had het uiteindelijk begeven. De pomp op zich was nog wel goed, maar voor de zekerheid toch maar vervangen, en dat viel reuze mee om te doen mede met de kennis van hierboven van Limbra.

Bedankt

willem0 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Legacy of stel zelf een nieuwe vraag.