ff twee vragen over de forester.
1. Waarom kan ik in Nederland geen turbo op LPG krijgen. Niemand kan iets leveren terwijl ze in Duitsland en Frankrijk gewoon LPG uitgerust zijn. Men noemt het dan BI-fuel. Het zijn dan direct gas-vloeistof ingespuite blokken ipv verdamper. Door als vloeistof te injecteren gaat de motor temperatuur omlaag schijnt het. Wie heeft ervaring met een turbo op LPG ?
2. Ik zou graag de laatste km stand willen weten van de 02-JN-TK - een blauwe forester van 6-2002 op LPG. De oude eigenaar vinden zou natuurlijk helemaal aardig zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vialle levert via gas fx toch ook een installatie voor deze forester.
Deze installatie heeft ook gas inspuiting met 4 injectoren.
Subaru doet nog heel veel met lpg.
Moet toch een installatie voor zijn.
Kijk even op de site bij gas fx.
Had ik al gedaan, alleen ongeblazen 2ltr typen kunnen volgens de info op gas. De 2.0 ltr turbo kan niet op gas (zegt men) Vandaar ook mijn vraag hier. Voor turbo uitvoeringen heb ik tot nu geen alternatieven kunnen vinden terwijl die er in Duitsland en Frankrijk kennelijk wel zijn. De 2,5 XT is zelfs op gas leverbaar in Duitsland.
17 jaar
Ik moet eerlijk zeggen dat ik gas en turbo ook niet een echt goede combinatie vind.
Er zal best een goede reden voor zijn, dat ze dat niet leveren voor een turbomotor.
17 jaar
Als er een technisch probleem zou zijn had Duitsland hetzelfde uitgangspunt als Nederland. De importeur geeft geen garantie dan. Ik weet wel dat importeurs per land verschil kunnen maken in hun bendaering. In Duitsland zijn alle typen forester leverbaar af dealer met gas. Probeer hier de 2,5 XT maar is op gas te krijgen. De ene fabel na de andere krijg je te horen maar ik word daar niet vrolijk van. Vandaar dat ik het zo probeer en misschien iets meer te weten kom.
Een Turbo op gas ken tegenwoordig heel goed door directe vloeistof inspuiting. Het mengsel wat nu de verbrandingsruimte bereikt schijnt het verschil uit maken in de temperatuur. Ga is kijken op mobile.de , of autoscout.de enz enz. De zwaarste BMW, VW enz enz draaien op gas. Gas is in Duitsland een " nieuweling " maar kenelijk is men daar nu veel verder. Zoals gezegd de 2,5 XT turbo is in Duitsland af dealer leverbaar met gas. 177KW op gas das lachen toch
verder vindt je in Frankrijk , Belgie , Italie en zelfs Spanje turbo's op gas. Waarom doen wij het niet das wat ik probeer uit te vinden. :)
17 jaar
Hier zal de importeur wel een stem in hebben.
17 jaar
Ik weet dat Pouls in Baarlo ervaring heeft met het inbouwen van lpg bij een Turbo Pt Cruiser.
Informeer hier eens.
Groet sceppie [ impreza g3]
17 jaar
Sceppie, er zijn wel bedrijven die er ervaring in hebben, maar ik denk dat je garantie vervalt als je in deze turbomotor een gasinstallatie bouwt.
De importeur zal hier wel een stem in hebben gehad.
De duitse importeur vind het misschien geen probleem en laat de garantie op dat onderdeel niet vervallen.
Maar zal waarschijnlijk wel eisen aan de installatie stellen.
17 jaar
Voor een groot deel ben ik eruit. Wel een zoek plaatje hoor.
Als je G3 wil op je Subaru ben je verplicht een Subaru gasinstallatie te kopen en deze te laten inbouwen !!
Als je een Turbo hebt is deze niet voorhanden. Er zijn wel mogelijkheden vooral in het buitenland maar daar zit GEEN G3 op. Het verschil zit hem dus in ons belastingsysteem. Op G2 is de auto niet aantrekkelijk door het hoge tarief HSB. De turbo´s in het buitenland kun je dus rustig importeren maar je krijgt GEEN G3 keur hier.
Heb je dus een boom met geld in de tuin of rijd je veel kilometers kun je wel degelijk de turbo op gas krijgen. Technisch gezien zijn er geen bezwaren. Voor mij wel want die geldboom is onlangs afgestorven :)
greetz
17 jaar
Dit zal wel elders ingebouwd worden,subaru maakt echt geen gas installaties zelf.
Dit zal wel een vialle installatie zijn.
17 jaar
[quote=primera p11]Dit zal wel elders ingebouwd worden,subaru maakt echt geen gas installaties zelf.
Dit zal wel een vialle installatie zijn.[/quote]
Tuurlijk , ik zeg toch ook nergens dat ze ze zelf maken. Die boeven hebben alleen patent erop !! Je kunt met geen mogelijkheid om ze heen. Heel handig dicht getimmerd.
De normale erkende inbouw stations (enkele vaste inbouwers) bouwen gewoon in voor Subaru. Het zijn oude ordinaire vergassers met seperate injecteurs daar Subaru Nederland niet aan de SGI (vloeibaar inspuiten) systemen wil. Volgens enkele specialisten een gemistte kans daar de boxer hier nog beter op zou draaien.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Forester of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar