Dag, met Rien. Het schokken en inhouden is er nog steeds. Het is gewoon niet te vinden door de garage. Tot ong. 2500 toeren een ramp, daarboven veel beter. Ik vraag mij af of ze zich er niet gemakkelijk van af maken. Men meet alles goed, maar ik lees regelmatig dat er toch iets stuk is. Bijvoorbeeld de luchtmassameter . Waar zit deze precies bij mijn forester en kan ik deze dan misschien zelf reinigen en waarmee? Heel veel is al vernieuwd zoals bougies, bougiekabels, lambdasonde, enz. Euvel doet zich voor op gas en benzine || Wie kan mij helpen? vr. gr. Rien.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
luchtmassameter zit in je inlaat systeem tegen de luchtfilterhuis aan
heb je wel eens gedacht aan de klop sensor boven op het motorblok
deze regelt de ontsteking van boven op de motor hezien zie je achter je luchtfilter huis een grote zwarte sensor met een bout op je blok geschoeft dop 12mm
monteer deze sensor eens aan massa en kijk hoe deze dan loopt
ik heb ook een forester 2.0 excact het zelfde probleem
een monteur van subaru nedeland zei dat het in de computer zit
ik heb zelf met nummer 310 aan het eid en het schijnt als je 311 heb dat het iets beter is maar volgens hem krijg je het er niet helemaal uit
15 jaar
Ik heb dit probleem ook met mijn Forester 2.0 SOHC EJ20J motor,
We zijn er met de Subaru service select monitor achtergekomen dat tijdens normaal accelereren de ontstekingsvervroeging pendeld van 23 graden voorontsteking naar 3 graden naontsteking.
ik heb alle ontstekingsdelen al vervangen,en de krukassensor en de klopsensor al verplaatst gehad en een koperenring er onder,maar het inhouden blijft.Ik tank al benzine met octaangetal 98.
Het is wel iets beter geworden maar nog niet weg.
Ik twijfel nu ook sterk aan de ECU 22611AD310
Hij geeft overigens geen foutcode.
Wie heeft er nog een ander idee?
15 jaar
Hallo,mijn probleem is inmiddels verholpen,ik heb op Ebay een nieuwe EGI gekocht nummer 22611AD311 dit schijnt een nieuwere verbeterde versie te zijn van de AD310 en het inhouden is opgehouden.
We hebben zelfs het idee dat hij minder toeren maakt bij 100 km/u dan voorheen.
Theoretisch kan dit volgens mij niet omdat de krukas uiteindelijk via de aandrijving verbonden is naar de wielen,maar de toerenteller staat toch wat lager.
15 jaar
mooi dat het opgelost is...bedankt voor de feedback.
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Forester of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar