👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Heb sinds kort een legacy 1.8 gl uit 92 met gasinstallatie. Heb geen ervaring met lpg, maar een schakelaar met een 'g' en een 'b' spreekt redelijk voor zich...
Ik loop tegen het volgende aan:
op lpg start de motor moeizaam en is de eerste kilometers geneigd af te slaan bij stationair.
Als ik op benzine start is er geen probleem, MAAR in de helft van de gevallen als ik m op benzine zet, lijkt ie helemaal geen brandstof te krijgen. Dan start ie dus niet op benzine, en als ie al is gestart op gas en ik schakel over slaat ie meteen af.
Kan iemand me iets vertellen over waar ik het probleem kan zoeken? bedien ik de gasinstallatie niet goed of wordt het een ritje naar de garage?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het lijkt hierop dat de benzinepomp dienst weigert. Ik heb eens een 1.8GL op LPG gehad, en deze reed werkelijk altijd heel lang op LPG. Er was wat water in de tank gekomen, en er was al jaren geen benzine meer getankt. Daar deze auto altijd start op benzine, is uiteindelijk de tank bijna leeg geraakt en is de brandstofpomp gedraaid op vuil en vocht. Pomopte weliswaar nog wel, maar geen druk meer. Controleer eens of deze voldoende werkt.
Succes.
In aanvulling op het vorige antwoord: bij oude auto's ontstaat nogal eens condensvocht in de tank. Dopje er uit halen en leeglaten lopen (opvangen). Kan zomaar een halve liter water zijn of meer bij 10 jr oude auto.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Legacy of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar