Subaru Impreza: subaru impreza 1997 1,6 injectie automaat ,met tik in de motor.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6

goeden dag.
Ik zoek advies in het volgende probleem;
De motor geeft als je er voor staat aan de linker kant een mechanische tik om en nabij de koppen ,motor stoot geen onverbrande deeltjes uit zoals een bij een slechte klep zou verwachten,maar geeft alleen een waterdamp uitstoot door de uitlaat,mooi wit/helder dus,ik zelf denk dat er een injector niet meer goed functioneert,maar een kennis opperde dat het ook de nokken as eventueel zou kunnen zijn.
Heeft iemand hier al ervaring mee of een goede raad,dan zou dat zeer op prijs gestelt worden.

met vriendelijke groeten Ferry.

saxon

Geplaatst door saxon (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Subaru Impreza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

voyager (0), 9 jaar geleden

Maak een filmpje met het geluid en plaats het hier.
Laat er een monteur naar luisteren. Dan weet je meer.

saxon (0), 9 jaar geleden

Hoi voyager.
Bedankt voor je snelle antwoordt,ben helaas niet zo'n held met het uploaden van van alles en nog wat,maar ga het wel proberen ,een bezoek aan een monteur zat ook al in de planning voor morgen,maar was nieuwsgierig of het een bekend voor komend euvel was bij de impreza,maar in ieder geval heel erg bedankt zover.zodra er meer bekend is zal ik het posten ,groetjes Ferry.

voyager (0), 9 jaar geleden

Er zijn legio redenen voor een geluid in de motor. Vandaar dat een monteur het beste oordeel kan geven..

saxon (0), 9 jaar geleden

goedenmorgen voyager.
Ben van morgen bij de subaru dealer geweest,en die denkt dat het een klep is die wat losjes staat,heb een afspraak gemaakt om alle 16 kleppen binnen kort te laten afstellen,en hoop dat zo het probleem zo op gelost is ,hou je verder op de hoogte.

groetjes Ferry.

Hans4040 (340) PRO, 9 jaar geleden

Dat lijkt mij knap....volgens Autodata heeft deze motor hydraulische klepstoters...

saxon (0), 9 jaar geleden

hoi Hans.
Ja inderdaad was ook mijn eerste reactie,maar als de hoofd monteur van een subaru dealer zegt dat 1996 een overgangs jaar was en er sinds 1997 geen hydraulische meer gemonteerd zijn,mag ik toch aan nemen dat hij niet uit zijn nek loopt te kletsen(hoop ik dan he),bij alle universele garages krijg ik inderdaad het zelfde antwoordt als bij jou ,dat via autodata hydraulische kleppen aan gegeven wordt,snap er zelf ook ff weinig van momenteel nadeel is ook dat er bij aankoop geen boekjes bij zaten bij de auto,dus kan het daarin ook niet checken.
Maar in ieder geval bedankt voor reactie,de afloop van dit verhaal laat ik jullie zo wie zo nog weten.

met vriendelijke groeten Ferry.

Hans4040 (340) PRO, 9 jaar geleden

Weet je toevallig de motorcode..?
Als het EJ16 is, dan loopt die van 1993-2000
Na 2000 werdt het de EJ161 en die heeft geen hydraulische klepstoters...maar we gaan het horen van de garage.

saxon (0), 9 jaar geleden

hoi Hans.
Ik lees net onder de motorkap dat de kleppen inderdaad niet af te stellen zijn,dus toch hydraulisch.

saxon (0), 9 jaar geleden

hoi allemaal.
Net nog even de monteur gebeld van de dealer,volgens hem zijn ze wel af te stellen en dus niet hydraulisch,maar gaat bij bestellen van de pakkingen voor de zekerheid toch nakijken of hij het wel bij het rechte eind heeft ,snap er nu dus effe helemaal niks meer van,hans die motor code weet jij zo de plek ervan waar die gemonteerd zit?

groetjes Ferry.

Hans4040 (340) PRO, 9 jaar geleden

Op het motorblok

[img]http://i59.tinypic.com/kd90mo.png[/img]

Hans4040 (340) PRO, 9 jaar geleden

Trouwens....als het wel hydraulische stoters zijn, hoeft de monteur ook geen pakkingen te bestellen.
Het klepdeksel hoeft er dan niet af...

saxon (0), 9 jaar geleden

hoi Hans .
yep heb hem gevonden EJ16EA4AA

Hans4040 (340) PRO, 9 jaar geleden

Dus....hydraulische klepstoters.

saxon (0), 9 jaar geleden

ja inderdaad ,hij zou vanmiddag terug bellen,zullen dan moeten overleggen,misschien toch een kantelende zuiger?

saxon (0), 9 jaar geleden

hoi allemaal.
Monteur heeft net gebeld,hij is inderdaad HYDRAULISCH vermoeden van de tik is nu een olie gevuld tonnetje van de automatische afstelling waardoor hij zo tikt.

growtjes Ferry.

saxon (0), 9 jaar geleden

hallo allemaal .
Het euvel was een kapotte klep stoter,door vervuilde olie,maar probleem is nu op gelost en rijdt weer als een zonnetje ,bedankt voor jullie hulp en belangstelling.

groetjes ferry

Hans4040 (340) PRO, 9 jaar geleden

Mooi zo...bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Impreza of stel zelf een nieuwe vraag.