Betreft impreza 2.0 4x4 handbak 160000km.bj 1996.
Wanneer de auto warm wordt en er een scherpe bocht genomen wordt [bv inparkeren] blokkeren de voorwielen op een bonkende wijze.
Dit zowel rechts als links, ook verbeeld ik mij dat hoe warmer de auto wordt deze zwaarder begint te rijden , net al rijdt hij deels op de handrem. wie weet raad het lijkt er op dat de remmen en koneten goed zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je zal homokineten bedoelen en ik denk dat deze wel degelijk de oorzaak zijn.
Mijn Volvo 850 heeft voorwielaandrijving en soortgelijke aandrijfoverbrenging.
Daar zitten L + R stuurstangaanslagen die de stuuruitslag van de wielen begrenzen precies ter bescherming van de homokineten (kunnen slecht tegen krachtoverbrenging onder scherpe hoek.)
Bij Volvo zijn deze aanslagen afstelbaar. Misschien bij jou Subaru ook?
Verder moet je ook eens kijken of de wielen soms ergens aanlopen bij volledige wieluitslag naar L en R, (binnenkant wielkast, rand wielkast)zeker als je brede LM-velgen hebt gemonteerd)
De kans is groot dat de viscokoppeling in de versnellingsbak kapot is, dit is vrij eenvoudig te controleren door een voor- wiel van de grond te krikken en aan dit wiel te draaien met de versnellingsbak in de neutraalstand,het wiel mag dan wel wat zwaar draaien,maar het moet wel ,smeuig,dus zonder stoten gaan.
Probleem bekend komt meer voor. Het centrale differentieel hheft een visco sperinrichting. Deze sper doet een beetje teveel omdat hij een beetje te veel spert. Oplossing Diff vervangen.voor een nieuwe of gebruikte.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Subaru Impreza of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar