👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik heb het volgende probleem:
Distributieriem was gebroken, 6 kleppen waren krom, deze zijn vervangen, samen met koppakking en nieuwe d-riem opgezet. Nu is er het volgende probleem:
Tijdens starten lijkt het of de auto totaal geen compressie heeft: wat zou hiervan de oorzaak zijn??
Timing staat op tijd. Zit zelf te denken aan de hydr. klepstoters (geen olie o.i.d)
Je ruikt tijdens starten wel sterke benzinegeur bij inlaat? Miss te maken met kleppen??
Is het mogelijk dat door aanraking kleppen/zuiger schade ontstaan is aan een van de zuigers?
Punt is dat ik deze reparatie niet gedaan heb, maar nu het probleem mag oplossen.
Wie heeft er tips?
Ik had alle 16 kleppen vervangen met de klepstoters. Die worden door de klap ook wel eens kapot geslagen van binnen.
Loopt hij nu niet ofzo? Tis wel een gti van 20 jaar he. vaak zijn het van die ''afgerouste'' auto dus is het blok ook niet gewoon versleten. En anders gewoon compresie gaan meten.
succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
door wie heb je de reparatie dan laten uitvoeren?
als het bij een garage bedrijf is zou ik toch maar es terug gaan
met het probleem.
denk toch dat de motor meer schade heeft opgelopen dan verwacht.
aangezien de leeftijd van de auto kun je er meschien beter een ruilmotor
in hangen.
suc6 Tinus
18 jaar