Afgelopen weekeinde is mijn Alto (2004) er tijdens het rijden mee opgehouden - enkele seconden vermogensverlies gevolgd door uitval. Op de vluchtstrook wou hij niet meer starten. Volgens de ANWB zou het euvel aan een combinatie kapotte sleutelchip en slechte bobine kunnen liggen; de auto gaf aan misfires op cyl. 1 te hebben.
Bobine vervangen, andere sleutel erbij, auto start niet.
Symptomen:
1. Wanneer de auto op contact staat gaan de accu, olie, handrem en airbaglampjes branden. De brandstofpomp gaat *niet* aan, normaal gaat deze enkele seconden aan.
2. Bij starten gaat de motor gewoon rond. Er is echter geen vonk (bougie tegen blok gehouden), en geen brandstof (bougies droog na demontage na herhaaldelijk starten; brandstofpomp brengt systeem niet op druk).
De zekeringen in de motorruimte waren optisch goed. Ik vermoed een electrisch probleem, de snelheidsmeter had ook al kuren zodra je andere verbruikers bijschakelt.
Iemand enig idee? Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zo te horen krijgt de motorcomputer geen voeding en/of massa.
Dat kan een zekering zijn, of een relais of de bedrading ergens.
De misfires staan hier nog los van. Dat kan naast de bobine nog meer oorzaken hebben, zoals een slechte bougie, een defecte/verstopte injector, defecte bedrading, mechanisch probleem, etc., etc.
Ik heb het relais van de radiatorventilator en hoofdrelais omgewisseld. Nu klapt bij iedere startpoging de 2e zekering eruit, en het handboek zegt dat die van het injectiesysteem is.
3 jaar
Zijn de relais wel hetzelfde ?
brand het motor lampje ook bij het op contact zetten????
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar