De problemen zijn sedert februari 2004 begonnen eerst van 't waterverlies . Wat verder garage A en B genoemd zijn off Suzuki dealers . Dus A vervangt de waterpomp in garantie , maar waterverlies blijft . Intussen ging de wagen bij A op onderhoud en na een week komt er een lawaai in de motor aande kant vd distributie, een ratelend geluid .Het waterverlies en lawaai wordt meerdere keren aangekaart en ' nagekeken' door A.Zonder enig resultaat .Volgens A was 't geluid in de motor te verwaarlozen en kon ik gerust verder rijden zonder problemen, en 't water daar hadden ze geen lekkage gevonden .Trouwens volgens hun mocht ik 't niveau koud maar bijvullen tot M I N en niet tot max . Dan maar es de invoerder gebeld voor info , en er ging en inspecteur worden bijgehaald . Maar er komt geen reactie van A . Dus samen met invoerder besloten een andere garage te kiezen B .Daar weerom probleem uitgelegd en ook inspecteur zou er bij komen .Na 14 dagen wagen terug voor tussen de 2500 en 3500 euro aan onderdelen vervangen en waterverlies nie nagekeken .Het daalde nog steeds met 1cm/100km. Na 1000 km te hebben gereden is 't lawaai er terug.Na 2500 km is de maat vol en gaat 'm terug binnen ( 20/9 )
Na 10 dagen hoor ik pas iets , de inspecteur is erbij geweest en probleem is gevonden . In de hydraulische kettingspanner zit een zwarte gel die 't olie kanaal verstopt en de werking vd spanner beperkt dus kettinggeratel .
Nu zijn de kosten wel voor ons ( klant ) terwijl de inspecteur ook toegeeft dat er grove fouten zijn gemaakt in B .Heel de eerste kosten waren overbodig , en pas vorige week werd inspecteur erbij gehaald .
De zwarte gel zou komen van additief die in de olie is gegoten , is in A of B gebeurd en net door ons .
Bij de invoerder is 't nu al zo dat de persoon die ons wil helpen , die ook 't hele dossier kent ,van hogerhand niks mag doen . Deze hogerhand verwijst ons terug nr dealer .
Terug naar af dus .De wagen staat erdus van 20/9 en motor ligt totaal uit elkaar en deze woensdag(6/10) kregen we pas een kostenraming van 1500 euro , een bedrag dat wij moeten betalen en totaal geen schuld aan hebben .En dan is 't waterverlies nog nie opgelost , gaan we hiervoor ook nog es betalen
De wagen heeft amper 27000km , gekoestert door ons .Maar zoals de zaken er nu voor staan is betalen gelijk aan wagen verkopen, 't hoeft allemaal nie meer .
En op de vraag om met 3 partijen rond tafel te zitten komt er geen reactie van invoerder .
Wat kunnen we doen niks ? Dossier is alvast nr consumentprogramma op tv gestuurd .
En als er nog iemand iets weet om ons verder te helpen .
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien veel te laat. Maar ik heb ook een probleem gehad met koelwater verlies. Bleek dat ik een scheur in de cil.kop had tussen de vriesproppen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar