close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Alto: Soort waterpomp Alto 2004

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Hallo,

Kan het zijn dat in de Alto MKIV van ca 2002 tot 2009 verschillende soorten waterpomp zijn gemonteerd?
Weet iemand welke er in een 2004 model zit en hoe kan ik deze dan herkennen?

Geplaatst door

Neet (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waterpomp van bouwjaar 2002 is hetzelfde als die van 2004 ,
er zijn 2 verschillende pompen voor de 1,1 Liter motor .

met 3 bouten op de flens en met 4 bouten op de flens .
Dus ff kijken bij jouw alto of deze 3 of 4 bouten heeft op de flens (waar de aandrijf poelie op vast zit)

Nipparts J1518004 is het nummer voor de pomp met 4 bouten.
Nipparts N1518020 is het nummer voor de pomp met 3 bouten.

limbra 1520
vip badge

13 jaar

Dan moet eerst de boel los om te zien welk model het is? Een niet zeker te weten aan de hand van het kenteken? (chassisnummer)?

Neet 0

13 jaar

De boel hoeft niet eerst los hoor , kun je niet (eventueel met een spiegeltje) zien met hoeveel bouten de pomp poelie (aandrijfpoelie / rol) vast zit ?
via het kenteken of chassis nummer opvragen via de dealer kan ook ,
of misschien kan iemand dat hier op het forum.

Maar wat is het probleem dan , is de waterpomp kapot van je alto?

limbra 1520
vip badge

13 jaar

Ik wil de riem en spanrol vervangen. Er wordt ook geadviseerd om gelijk de waterpomp te vervangen.
Als die vast slaat is net zo erg als een gebroken distributieriem. Vandaar.
Ik zal is kijken als het droog is.

Edit, pomp zit niet aan de distributieriem. Ik laat hem lekker zitten. (denk ik)

Neet 0

13 jaar

Dan zou ik hem ook laten zitten , mocht hij een keertje kapot gaan dan is het in ieder geval geen al te grote klus.
als je de distributieriem vervangt , vervang dan ook meteen de waterpomp/dynamo riem , ze moeten er tenslotte toch vanaf.
dan heb je daar in elk geval geen omkijken meer naar de komende tijd.

sucses .

limbra 1520
vip badge

13 jaar

Info van de dealer:

Pomp gaat eigenlijk nooit kapot. Hoeft niet vervangen te worden. Doen zij ook niet.
Alleen als er sporen van lekkage zijn, dan wel.

Conclusie, laten zitten.

Neet 0

13 jaar

mooi toch , scheelt je weer een paar euri`s .

succes Limbra

limbra 1520
vip badge

13 jaar

Ook dat, maar ook onnodig werk. Multiriem pak ik mee.

Neet 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.