Ik heb een Swift GTI uit 1988. De auto rijdt verder perfect en heb ik geen klagen, maar 1 ding krijg ik niet geklaard.
Het stationair toerental bij een warme motor is te laag. Je merkt dat deze nog moeite heeft om rond te komen. Er branden geen lampjes op het dashboard (die doen het wel op contact!). Ik heb al meerdere malen het toerental proberen op te draaien dmv de stelschroef aan de gasklep. Dit helpt eventjes, want na enkele dagen is het weer hetzelfde. Nu kan ik niet verder meer met deze stelschroef. CO gehalte is ok, inspuitcomputer is gereset en alles werkt verder naar behoren. Injectoren zijn schoon, er zijn nieuwe bougies, kabels en verdeler gemonteerd, compressie is nog perfect.
Wie kan mij vertellen wat ik nog meer kan doen?
Groet, Shadowranger
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het stationaire toerental moet tijdens het afstellen ook worden aangemeld bij de ECU.
Ik weet niet of dat bij Suzuki ook zo is , maar bij Mazda moet er een link gezet worden in de diagnose stekker tijdens het afstellen.
Misschien even informeren bij de dealer.
mvg,
Hans.
Is dat ook al aanwezig bij een auto van 88, een diagnose stekker.
Trekt tie niet ergens valse lucht.
Stappenmotor al gereinigd?.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar