close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki S-Cross 2022: Verbinding AppleCar valt onregelmatig weg

Bouwjaar: 2022, Brandstof: Benzine, Motorcode: K14D, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 95

Hoi,
ik ben Wim en heb sinds december 2022 een Suzuki S-Cross Select (van juni 2022). Prima auto, maar hardnekkig probleem met de mediaspeler. Ik heb een Iphone en wil graag Apple Carplay gebruiken, waaronder navigatieapp, zoals Google Maps en Waze. Het is een bekabelde aansluiting, dus met een stekkertje. Na starten auto wordt automatisch verbinding gemaakt met Apple Carplay. Ik kan dan de opties kiezen die ik (ook) op mijn mediaspeler zie. Probleem is echter dat de verbinding vaak uitvalt. Soms na 5 minuten, soms na 2 uur etc. Geen patroon in te ontdekken. Herstel van de verbinding lukt niet via de 'knoppen'. Meestal wel door stekkertje uit-en-in te steken. Maar dan opnieuw hetzelfde probleem. Via importeur is de hele mediaspeler recent vervangen. Ging 5 dagen helemaal prima en nu helaas weer bij af. Alles geprobeerd: diverse Iphones, een Android-toestel, allerlei kabels (ik gebruik alleen originele kabels) - updates in orde. Het ligt zeker niet aan de telefoon(s) of kabeltjes. Lijkt op instabliteit van het systeem, maar dat is mijn gokje.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn of heeft iemand dezelfde ervaring?

Geplaatst door

Willempie52# (0)

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een wegvallende verbinding kan soms veroorzaakt worden door slecht contact van de oplaadpoort van de iphone/gsm, vaak door vervuilde contacten in de oplaadpoort van het toestel,

zet de iphone/gsm uit en reinig 'voorzichtig' met een wattenstaafje
of tandenstokertje de contactjes van de oplaadpoort,
(droog reinigen, dus geen reinigings middel gebruiken !!),
daarna iphone/gsm weer aanzetten/opstarten.
baat het niet dan schaad het ook niet, proberen kun je het altijd,
heb het zelf ook al eens meegemaakt, na reiniging van de contactjes
geen weg vallende verbinding meer gehad.

succes.

limbra 1520
vip badge

1 jaar

Dank je Limbra, een voor de hand liggende (re)actie. Hebben we ook al geprobeerd, helaas zonder het gewenste resultaat. Maandag weer naar de dealer voor overleg. Het gekke is dat de verbinding ‘zo maar’ wegvalt, zonder iets te doen of een knop aan te raken. En contact eenmaal weg, dan alleen maar weer aan door stkker eruit en er weer in te steken. Laadt wel op. Ben geen techneut, maar misschien iets met massa of zo. In elk geval dank voor het meedenken!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki S-Cross of stel zelf een nieuwe vraag.