Toyota Land Cruiser: 1988 FJ62 Toyota Landcruiser

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 6 cilinder L 4 liter

Hallo ik heb een Toyota FJ62 Landcruiser

tonkes

Geplaatst door tonkes (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Land Cruiser? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Als het is ontstaan na het loshalen van de carburateur dan moet je daar de oorzaak zoeken.
voetpakking(en) dicht?
Idd goed in elkaar gezet?
Iets aan de afstelling veranderd?
Choke die er gedeeltelijk op blijft zitten?

tonkes (0), 11 jaar geleden

Christiaan,

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Je woont niet om de hoek anders stuurde ik je even naar een spcialist :)

Je moet de gegevens over de basisafstelling in bezit zien te krijgen of speuren op het net.. is dat goed dan verder fijnafstellen.
acceleratiepomp / systeem goed?

tonkes (0), 11 jaar geleden

tja dat is het hem nu juist, heb vroeger wel in je buurt gewoond (Veendam) , maar dat al weer een tijdje terug, hier moet je inderdaad veel zelf doen, goede monteurs zijn hier zeldzaam
Maar zal proberen inderdaad aan de basisafstellingen te komen voor deze auto

Heb nog een FJ40 met een soort gelijk probleem maar dat later

laat weten van de verdere ontwikkelingen

vast bedankt voor de moeite

Martin

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Er zijn daar toch wel CO testers? Afstellen op gehoor en gevoel kan je pas na jaren ervaring. Vlotterniveau wellicht te hoog? Succes.

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

Wij kennen de F3 alleen met injektie , de F2 wel tot 1988 met carburateur, hou daar rekening mee op de speurtocht op het net.
Tja en verder lopen deze motoren bijna altijd.. 1 blok gietijzer met ouderwetse maar o zo betrouwbare techniek.. !!

tonkes (0), 11 jaar geleden

Vlotterniveau is half door het kijk glas aan de voorzijde van de carburateur gezien met draaiende motor

Carburateur is een Aisan en lijkt erg veel op die van de FJ40, heb ook een beetje gespiekt bij mijn fj40 hoe het allemaal een beetje zit, heb tussen tijds toch wat speur werk gedaan en ben op een zekere "pinhead" gestuit die een complete demontage en opbouw van een Aisan Carburateur doet is wel van een FJ40 maar is zeer duidelijk met zijn uitleg

De F3 motor komt inderdaad meestal voor met injectie zoals ik zelf ook heb kunnen ontdekken, Australie zijn ze wel veel, maar das ver weg en zeer duur voor vervangende onderdelen, probleem is dat er hier op het eiland ook maar 2 FJ62 en 1 HJ60(diesel) rond rijden, dus dat maakt het allemaal des te moeilijker qua kennis en info.

Heb tot op heden nog niets kunnen vinden met betrekking tot "basis afstellingen" op het net.

Zal aankomende week iemand gaan zoeken met een meetapparaat, maar me eerst zelf maar gaan verdiepen in de Aisan carburateur eer ik iemand laat draaien en doen schroeven enzo. (zit nu ook in de problemen omdat iemand het ook wel wist)

En ja die 6 cylinderlijn motoren ik vind het een heerlijk stuk techniek ,lopen inderdaad bijna altijd en zijn inderdaad oersterk en zeer betrouwbaar, blijf daarom ook bij die oude Toyota's

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Land Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.