Wagen heeft 190.000 km zijn deze motoren gevoelig voor koppakking of cilinderkop problemen.
Geplaatst door geert3496 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota HiAce? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota HiAce of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
bowie1404 (0) PRO, 18 jaar geleden
komt zelden voor [eigenlijk nooit]
Japan (0), 18 jaar geleden
geert, het is de eerste keer dat ik dat hoor, taxifirma's rijden met een hi-ace D4D vaak meer dan 600.000 km zonder lekke koppakking
geert3496 (0) PRO, 18 jaar geleden
Klacht van de klant was dat de wagen s'morgens wit rookte bij het starten en ook niet mooi rond draaide.Heeft de wagen een nacht bij mij laten staan en bleek dat de rook s'morgens grijs-blauw was, er was een injector slecht en ook de kleppen stonden veel te strak.Start terug perfect en loopt ook veel mooier.Kleppen stellen is wel een hele klus zonder speciaal gereedschap.
Bert1134 (0), 18 jaar geleden
Klepspeling is voor bijna alle toyota's (en lexus )van belang om op tijd te kontroleren. Benzine meestal na 90000 of 100000 km
diesels soms al na 40000 km. Stellen is zelden nodig, vandaar dat veel garages dit VOLKOMEN TEN ONRECHTE overslaan, of volstaan met een luisterproef. Heeft mij een kapotte LS400 opgeleverd (verbrandde kleppen).
Toch zijn sommige diesels wel degelijk gevoelig voor lekke koppakkingen of zelfs scheuren.Hieronder vallen enkele 2.4 types en de 3.0 td (Type 1kz-te en 1kz-t Landcruiser en Hilux).
Graag zou ik willen weten of dit uitzonderingen zijn bij de 3.0 of dat het vaker voorkomt.Dus als iemand meer ervaring heeft met de 3.0 TD tot bouwjaar 2000, ook als die probleemloos is dan wil ik dit graag weten. Er schijnt vanaf 1999 vanaf een bepaald motornummer nog een modificatie te zijn doorgevoerd
te zijn aan de cylinderkop.