Toyota Starlet 1997: 4efte swap probleem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 4efte, Motorinhoud (cc): 1300

hallo allemaal,

ik ben momenteel bezig met een 4efte swap in mijn starlet p9 uit 97. het blok ligt er al netjes in en alles weer aangesloten. hij heeft een hele tijd binnen stil gestaan dus natuurlijk de accu leeg. nu is het probleem zodra ik startkabels op de accu zet, klapt meteen de hoofdzekering er uit. ik bedoel de 100a zekering die met 2 boutjes vast zit in de zekeringkast onder de motorkap. het zou natuurlijk kunnen dat ik iets verkeerd aangesloten heb, bijv dat de plus kabels van de startmotor en de dynamo omgedraaid zitten (dat heeft iemand mij voorgesteld) echter kan ik mij dat niet voorstellen want de lengte van de kabels komen meestal precies uit waar ze moeten komen. ik heb er nog geen tijd voor gehad maar ik ga dit nog wel nakijken. misschien ook handig om te vermelden, de eerste keer dat ik ging starten had ik nog niet door dat de hoofdzekering meteen stuk ging, dus ik draai het contact om en bleek dat niks van het dashboard werkte. de startmotor gaat wel rond als ik het contact doordraai. en de koplampen werken ook nog. voor de rest helemaal niks.
ik kan heel veel problemen zelf oplossen maar elektronische problemen horen daar niet bij. dus alle hulp is welkom.
alvast bedankt
groet Jeroen kok

jeroenkok28

Geplaatst door jeroenkok28 (0) , lid sinds 3 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Starlet? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

kaleido 1 (965) PRO, 3 jaar geleden

Lijkt me niet zo moeilijk je hebt bijna zeker een plus of minimaal op de verkeerde plek zitten , er loopt een dikke plus kabel van de accu naar de B+ van de dynamo , er loopt een dikke plus kabel van de accu naar het m8 aansluiting op het relais van de startmotor , massa loopt naar chassis / motor , plus draad naar je zekeringkast.

    Oke ik zal dus toch ergens iets verkeerd aangesloten hebben. Ik ga morgen avond meteen kijken of dat inderdaad zo is. Bedankt voor de tips en je snelle reactie!
    Groeten - jeroenkok28 (0), 3 jaar geleden
    hoi kleido, ik ben gaan kijken en alles is gewoon aangesloten hoe het hoort, maar toen ik de dynamo losgekoppeld had en de accu aansloot gebeurde er niks meer met de zekering. dus meteen de dynamo verwisselt met die van mijn oude blok, en ja hoor niks meer aan de hand. de dynamo had achteraf ook schade aan de behuizing (ik denk transport schade oid) dus ik blij en meteen weer proberen te starten. hij gaat wel rond, echter geeft hij geen enkel teken van leven. volgende probleem dus. ik 1 bougie er uit gedraaid en blijkt dus dat ik geen vonk heb. ik heb de bobine doorgemeten en die geeft wel 12v op de kabel naar de rotor. dus zit ik nu te denken aan een kapotte ontstekingsmodule. ik heb alleen geen idee hoe ik dat ding door kan meten. bij aankoop van het blok heb ik hem lopend gezien een hij liep als een zonnetje. heb jij enige tips voor waar ik moet zoeken?
    alvast bedankt
    Jeroen - jeroenkok28 (0), 3 jaar geleden

kaleido 1 (965) PRO, 3 jaar geleden

Eigen motorcomputer of de computer die bij de motor zit , startonderbreker gaat er waarschijnlijk niet af ?

    Kom er net achter dat ik niet de juiste ecu heb. Dus nu eerst maar opzoek naar een juiste ecu.
    Bedankt kaleido - jeroenkok28 (0), 3 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.