Hallo heb steeds problemen met lege accu, net even gemeten met lege accu en toen was de spanning stationair op de accu Polen 11,5 volt na 6 km rijden was de spanning stationair 14,5 volt maar als ik dan gas geef gaat hij naar de 17 volt toe en de accu is lekker aan het koken.
Nu is mijn vraag is het de dynamo de accu of de spanningsregelaar?
En waar zit zo'n spanningsregelaar want op onderdelen sites kan ik met me kenteken er niet 1 vinden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik accupool loshaal kan ik wel gewoon rijden maar als ik dan de verlichting aanzet slaat de auto per direct uit.
En stationair met verlichting aan met accu erop dan gaat acculampje branden maar met gas geven gaat hij weer uit
Ga er van uit dat de spanningsregelaar stuk is. 17 volt is veel te hoog.Google even voor een spanningsregelaar.Ik ben ook bang,dat de accu overleden is.
Ferry
5 jaar
Ik kan die spanningsregelaar nergens vinden, waar zit zo'n ding meestal? Bedrading dynamo lijkt ook gewoon goed. me accu controlelampje is gewoon groen maar het stoom en water komt er gewoon uit na klein stukje rijden. Heeft deze auto wel spanningsregelaar?
5 jaar
Ik zou beginnen met NOOIT de accuklem los te nemen als de motor loopt , electronika slopen is zo gebeurt.
De spanningsregelaar zit ingebouwd in de dynamo .
Advies , vervang de accu en de dynamo compleet , bij gebrek aan kennis laat het doen.
Bah dus zit erin?
Mocht de accu kapot zijn kan dat deze klachten en hoge spanning ook veroorzaken of is het zeker weten de dynamo dan?
Want wat ik vreemd vond toen de accu nog koud was had ik juist lage spanning 11,5 volt stationair en 14.5 volt met gas geven, maar na 6 km was stationair opeens 14,5 en met gas 17 v
5 jaar
Motor warm of koud moet voor het laden van de dynamo niet uitmaken , zou wat wezen in de winter !
Wat wil je nu dan ? Eindeloos blijven ronddwalen lost je probleem niet op , accu is zondermeer kapot , je zou eerst een nieuwe accu kunnen plaatsen en kijken wat de laadspanning doet , met het risico de nieuwe accu ook meteen te slopen.
Vermeld eerst eens wat voor corolla het is .Type ,exacte bouwjaar ,inhoud motor.Dan kan ik gerichter zoeken.
Ferry
5 jaar
Probleem lijkt opgelost met nieuwe accu van 80 euro, heb nu 14,2 volt op de accupolen stationair en met gas geven komt het ook niet echt meer omhoog,
Blijft nu rond de 14,2 en 14,3, en met motor uit 12,6 volt
Die oude accu kookte al bij 13 volt laadstroom binnen paar seconden dus dan zal het in dit geval de accu zijn geweest.
Nu weet ik in ieder geval waar die rotte eieren geur weg kwam......
5 jaar
Bedankt voor de feedback, zou het wel in de gaten houden.
Kan ook zijn dat de oude accu kapot is gegaan door een gare spanningsregelaar.
En dan houd je nieuwe accu het dan ook niet lang uit, je kan dit wel opsporen doormiddel van de laadstroom en laadspanning even te controleren .
Ja zal de boel in de gaten houden uiteraard snap ook niet waarom ik die 17 volt had met de oude accu maar nu met nieuwe accu blijft hij op 14, en verrek voor het eerst doet me dashboard verlichting het ook weer die het al maanden niet deed.
In ieder geval iedereen bedankt voor de tips, zal af en toe even meten blijven
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar