30 december 2011,
Dag lezer van dit bericht,
Ik heb problemen met mijn accu. Deze loopt binnen 9 maanden geheel leeg.
(De juiste accu voor dit model zit in deze auto, (nieuwe geplaatst in april 2011) daar heb ik na gekeken)
Is dit een probleem van dit bouwjaar 06-04-2000 van deze Yaris. (Dat heb ik eens iemand horen zeggen.) of zou het toch lekstroom zijn.
En zo ja, (lekstroom dus) is dit dan een bekend probleem en waar moet dat dan zitten.
Begin januari 2012 wil mijn garage eerst gaan kijken of het lekstroom is, maar ik wil me graag even voorbereiden, zodat ik weet wat me te wachten staan.
Ik rijd erg weinig, dus dat de accu minder oplaad begrijp ik, maar na 9 maanden leeg is te veel van het goede.
Hoop dat iemand mij iets wijzer kan maken, alvast berdankt.
Groeten,
Frodo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe weinig rij je nu echt? Als je echt te weinig rijdt om de accu weer op te laden dan is 9 maanden erg goed te noemen.
Af en toe eens een langere rit maken?
ik rijd nog geen 3000 km per jaar. Zou het een oplossing zijn om hem geregeld aan de oplader te hangen.
En wat voor soort oplader zou ik dan moeten gebruiken.
Moet ik dan de accu eruit halen of kan dat ook met aangesloten accu doen en dan opladen.
(want kan de Yaris een dag zonder stroom, i.v.m. de boordcomputer?)
De auto staat voor de deur, dus ik moet het dan met een verlengkabel doen, om de oplader te koppelen aan de accu.
12 jaar
Met een goede acculader kun je de batterij aangesloten laten.
Eens per maand een dag opladen zal goed moeten zijn.
Kies een goede volautomatische batterijlader, zoals bijvoorbeeld een CTEK MXS 5.0, of Optimate 6. Beiden zijn waterdicht dus je kunt ze gerust buiten gebruiken. Zo zijn er nog enkele te vinden, bijvoorbeeld Bosch of Fronius.
Gr.
Paul
Frodo in jouw geval zou ik inderdaad een intelligente lader aanschaffen en als je de auto nog een paar jaar wenst te bezitten deze netjes inbouwen en een aansluiting connector 230v maken . ( denk een aansluiting caravan of die van elektrische auto's )
Deze worden bij ons ook op ambulance's gebouwd .
Is een mischien wat elegantere oplossing dan elke keer een lader aansluiten met losse klemmen op de polen en de motorkap half open .
Of een snoer die je via de onderkant ( motorruimte) weg moet frommelen.
Bij ctek laders weet ik dat er een setje klemmen bij worden geleverd en een setjes ogen om op de polen te monteren .
Als je het echt goed wil doen heb je zelfs connectoren die zolang deze aangesloten is de auto niet kan starten zodat je ook het snoer niet vergeet .
Dit ivm wegrijden met snoer .
Gewoon af en toe eens een flinke rit maken,kost minder als al dat gedoe met die laders.
12 jaar
Kost toch niks zo'n lader en is wel degelijk de enige oplossing voor Frodo!
Met mijn oldtimer doe ik dit al jaren!
Koop u een optimate van 50 euro en je gaat nooit meer problemen hebben. Deze laders houden uw batterij bezig door ze te laden en ontladen en dus is het net alsof u veel met uw auto zou rijden waardoor de batterij in optimale conditie blijft.
12 jaar
Ja,maar als er snoeren over de stoep naar de auto moeten lopen zou ik er niet aan beginnen.
Het risico dat de boel gesloopt word of een voorbijganger die er over valt zou mij een te groot risico zijn.
Als tie naast het huis staat kun je het overwegen,maar vlgs mij gewoon een extra rondje rijden is een stuk goedkoper en praktischer.
12 jaar
Ik lees dat onze vriend nog geen 3000 km per jaar rijdt dus ik vermoed/hoop dan toch dat zijn auto in een garage staat!
12 jaar
Als tie in de garage staat kun je het zeker overwegen.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar