Vorige week heeft iemand geprobeerd om mijn MR2-W3 2000 (die in de opslag staat) te verzetten
Die heeft daarbij een verkeerde accu gebruikt, waar de PLUS en MIN van zijn omgedraaid…………………….
De juiste accu heb ik hier nl. thuis staan. Heeft maar paar seconden aangesloten gezeten.
Wat werkt er zeker niet : radio, knipperlichten L/R als waarschuwingslampen werken ze wel, dashboardverlichting, achterverlichting, stuurbekrachtiging, “waarschuwingsgeluid piept” ruitenwissers, buitenspiegelbediening, OBD2 en misschien nog veel meer.
Zijn ik nog meer zekeringen of is bv, de ECU kapot, en zo ja, hoe controleer ik dan (doormeten?)
Heb tot nu toe alle steekzekeringen en blokzekeringen conform werkplaatshandleiding vervangen, maar probleem nog steeds niet verholpen.
Als alle zekeringen vervangen zijn, wat kan dan nog meer het probleem zijn ?
Is een MR2 w3 trouwens beveiligd tegen het verkeerd om aansluiten van een accu, zoals bv Mercedes heeft ?
Auto start wel gewoon!!
Geplaatst door mabu66 (0) , lid sinds 12 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota MR 2? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota MR 2 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
voyager (0), 6 jaar geleden
Zou er niet ergens een hoofdzekering in zitten onder de motorkap?
daandc (0) PRO, 6 jaar geleden
Zoals voyager zegt er zitten hoofdzekeringen in het motorcompartiment en anders een draadzekering verwerkt in de bedrading.
mabu66 (0), 6 jaar geleden
alleen de zekering van de radio was kapot. bv alarmlichten branden wel, maar de richtingaanwijzer naar L of R doen het niet, handle vervangen, gaf geen verschil. Als de ECU kapot zou zijn, kan ik dan uberhout de auto starten ? en als diode kapot is, waar merk je dat dan aan ?
dus probleem nog niet verholpen..........
voyager (0), 6 jaar geleden
Dat wordt dan meten. Vanaf accu, naar de zekeringen en verder naar contactslot en terug naar ecu.