Deze is vervangen door mij . Betreft de derde (bank 2 , nr 1.) maar blijft de foutcode aangeven . De precat is afgesloten en leeggehaald , een bekend gevegeven voor deze motor . Ik hoorde dat een afstandsring op de sonde nogal eens helpt . Doch de vraag : waarom blijft mijn motorstoringslampje ( er zijn geen andere foutcodes) , branden en wat te doen ? Zie afbeelding , met mijn kennis het idee dat deze wel functioneerd .
[IMG]http://i66.tinypic.com/2lse5qa.jpg[/IMG]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke foutcode krijg je eigenlijk? Exacte tekst en/of nummer.
po155
6 jaar
De foutcode slaat op het verwarmingselement van de lambda-sonde (Bank 2, sensor 1).
Heb je een originele sensor gebruikt ter vervanging? Of een aftermarket exemplaar?
In het laatste geval wil de weerstand van de verwarming nog wel eens anders zijn en dan krijg je nog steeds die foutcode.
Of heb je misschien de verkeerde sensor vervangen? Je omschrijving van de derde sensor komt mij een beetje vreemd over.
Misschien even een foto van de vervangen sonde plaatsen?
Bank2 slaat nergens op in geval van een viercilinder lijnmotor....deze motor heeft maar 1 bank.
Sensor 1 is de sensor voor de kat.( de eerste dus)
P0155 is inderdaad een code die betrekking heeft op de verwarming van de sensor.
oorzaak kan zijn: bedrading, sensor zelf defect, of ECM.
De sensor is van bosch , via de club ook gebruikt en ik hoor er geen problemen mee igv de mr2 . Deze heeft er dus 3 , de 2 pre cat''s die afgesloten is , leeg gehaald . De obd (ik heb een apparaatje er voor ) geeft wel signalen van deze eerste 2 , net als voor de derde .
Ik kom een beetje in twijfel , maar de foutcode slaat toch echt op bank 2 , nr 1
6 jaar
Als je met "derde" de lambdasonde NA de kat bedoeld, dan heb je de verkeerde vervangen.
Bank 2 sensor 1 zit VOOR de kat. Bank 1 is cylinder 1. Dus in dit geval is Bank 2 cylinder 2 & 3.
NA de kat is sensor 2.
[quote=Hans4040]Bank2 slaat nergens op in geval van een viercilinder lijnmotor....deze motor heeft maar 1 bank.
Sensor 1 is de sensor voor de kat.( de eerste dus)
P0155 is inderdaad een code die betrekking heeft op de verwarming van de sensor.
oorzaak kan zijn: bedrading, sensor zelf defect, of ECM.[/quote]
Dat de motor maar 4 cillinders heeft zegt niks over de de aantal banken .
Toyota heeft meerdere motoren in het gamma met vier cillinders met 2 banken en dus 2 catallisoren met 2 sensors voor de kat en 2 sensoren achter de kat voor de controle van de cat werking.
Hier zijn cillinder 1 en 4 bank 1 en cillinder 2 en 3 bank 2
Neem als voorbeeld 1az- fe 2.0 liter motor
Storingregistratie rapport gegenereerd door Torque voor Android
=================================================
Voertuig Identificatie Nummer (VIN):
Voertuig fabrikant:
Voertuig Kalibratie ID:
Huidige storing registratiebestand
------------------
P0155: O2 Sensor Heater Circuit (Bank 2 Sensor 1)
In afwachting storingen registatiebestand
------------------
ECU meldt geen hangende storingen
Historische storingsregistratie
------------------
ECU meldt geen historische storingen
Overige ontdekte storingcodes
(eventueel aangevraagd, actuele of fabrikant specifieke)
----------------------------------------------------
ECU meldt geen andere geregistreerde storingcodes
Einde van het rapport.
6 jaar
[IMG]http://i67.tinypic.com/2bwfg4.jpg[/IMG]
6 jaar
in het uitlaatspruitstuk dus 2 precats ,die leeg en afgesloten zijn (.?). Die ik vervangen heb is de laatste die aan het einde zit .
6 jaar
Als je met "einde" het stuk bedoelt waar je nog maar 1 uitlaat pijp hebt, dan heb je de verkeerde vervangen.
Lambda sensor Bank 2 sensor 1 zit voor/in de precat van cylinder 2 & 3.
ok . Ik was in de veronderstelling dat de precats afgesloten waren , dus ook de functie van de lambda''s . Ik kon al zien , via de obd, dat ze functioneren en zullen dus ook een foutcode kunnen afgeven . Ik zal nu proberen te achterhalen welke , de linker of rechter , voor cilinder 2of 3 is. Voordeel is dat deze veel minder werk geven .
6 jaar
Hier is een mooie foto van het spruitstuk met de pre-cats:
http://carphotos.cardomain.com/ride_imag...
Op de foto is de linkerkant voor cylinder 2 & 3. In de auto gewoon even de pijpen van het spruitstuk volgen.
Heel goed , dank oldford.
6 jaar
volgens mij nu goed na de juiste te hebben vervangen .Dank nogmaals.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota MR 2 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar