auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Toyota YARIS: Auto doet raar stottert valt soms uit

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: 2SZ-FE, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 64

Hallo,

Ik weet niet meer wat ik moet doen, we bezitten nu 3 jaar een 2e hands Toyota Yaris automaat van 2006.
En hebben een probleem waar zowel onze garage en ook een originele Toyota garage schijnbaar geen raad mee weet.
paar weken terug reden we met onze auto en begon hij heel raar te doen inhouden en het leek alsof hij niet lekker schakelde
toen niet opgelet of dit werkelijk de automaat was of dat hij te veel of te weinig benzine krijgt.
Gelijk ermee naar de garage gelijk met een grote beurt en APK keuring die hebben hem uitgelezen en er was iets mis volgens de garage met de bobine...
is volgens hun gerepareerd op de bon staat bobine Tc, tevens nieuwe accu, en wat standaard dingen. als olie, filter, ruitenvloeistof.
Daarna zijn we gaan rijden en reed een tijdje goed en plotseling toen we stil stonden bij een stoplicht leek het alsof hij bijna uit valt, en toen we optrokken begon de auto te hakkelen alsof hij geen benzine of lucht krijgt voor een 3 tal seconden daarna werd het steeds erger ook hakkelen onder het rijden hij deed hetzelfde bij bepaalde schakel momenten en hij viel zelfs geheel uit terwijl we 50 reden "zonder het hakkelen ervoor" gewoon boem uit , aan de kant laten rollen en we konden hem gewoon weer starten daarna deed hij weer een tijdje normaal maar helaas begon hij weer nadat we ergens stil stonden.
Weer terug naar garage, nu hadden ze de koppeling vervangen en opnieuw ingeleerd.
Weer erna een rit gemaakt en opeens weer hetzelfde nadat de auto warm was stopte hij ermee midden op de weg, en weer dat haperen alsof hij geen benzine krijgt. Maar nu schakelde de auto veel te snel we zaten nog niet op 50 in de stad en zaten al in de 5 en op de snelweg leek het alsof hij nog verder wou schakelen terwijl we al in de 5 zaten.
Weer terug naar garage dit vermeld, weer opnieuw laten inleren, nu kreeg ik te horen dat het probleem misschien door onze benzine komt "we tanken al jaren in België E10" wat volgens internet geen probleem bij onze auto zou zijn, we hadden na 2e controle de auto weer vol gegooit.
Al die keren zagen we geen enkele storings lampje of wat dan ook.
Weer gereden en jawel nu schakelde de auto perfect totdat we weer ergens stil stonden, daarna weer terug ik wil niet het risiko nemen om zo 500 km te rijden om de tank leeg te krijgen je krijgt er een whiplash van.
nu staat hij weer al bijna een week bij de garage, heb gevraagd om de EGR klep te controleren, en eventueel de luchtmassa sensor, en de kabels een na te lopen maar hij had dit al eerder gedaan en schoongemaakt, ook heeft hij de lambda sonde uitgewisseld, hij snapt niet wat het nog anders kan zijn, hij was naar de buren geweest Toyota garage, en die hadden dit probleem nog nooit meegemaakt. "vooral dat hij geen foutmelding geeft"
hij begon weer over de benzine, ik vroeg waarom heeft hij dan de tank niet leeg heeft laten lopen en er Euro 95 in gedaan..
Wat hij hopelijk nu gaat doen.
ben nu weer in afwachting of ze wat kunnen vinden.. mijn beurs is inmiddels LEEG.

Zijn er mensen die andere vermoedens hebben, of dit ooit al eens meegemaakt hebben

Geplaatst door

Rene-01 (10)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe kom je erbij dat je een egr klep hebt ?

Heb hier dezelfde yaris staan( 2sz-fe) handgeschakeld daar zit ie niet in .

Hierin moet je het ook niet zoeken .

Ook niet in de benzine.

Je gaf aan dat er een bobine is vervangen welke ?

Je hebt er 4 (penbobine's)maar hier moet je foutcode's op krijgen.

Grote kanshebber zal toch eerder zijn je automaat deze mmt automaten zijn niet de beste .

Dat krijg je als je samen werkt met psa deze komen veelvuldig aan bod met misere .(in jouw geval stotteren)

De spontane uitval die je in je verhaal aangeeft dat lijkt eerder op een wegvallende voeding .

Rot contactslot/breuk in de kabelboom of rotte massa .(controleren dus)


https://www.problemcar.nl/nl/professiona...

daandc 0
badge

5 jaar

@Rene-01, hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Ik heb soortgelijk probleem.

mikmod 30

8 maanden

Hoi na heel veel onkosten voor Jan kus me de kl...n
probleem bleek een klep te zijn in de tank, die dicht bleef zitten en er een vacum in de tank onstond..
had altijd al het vermoeden dat het zoiets was, of een verstopte filter, leiding.. maar mijn vaste garage bleef maar met dingen aankomen die me een vermogen gekost hebben, sondes meer dan 3 keer vernieuwt, zelf de koppelingsplaat vervangen,.

maar uiteindelijk naar Toyota garage en die vonden het probleem na de 2e keer dat we daar zijn geweest.

als je zelf ook het vermoeden hebt.. en wil testen rij eens met de tankdop eraf... (niet met volle tank)
mij viel het op dat het vooral met een volle tank sneller gebeurde dan met een halfvolle tank, met halfvolle tank merkte je het vooral op de lange stukken.
veel succes..

Rene-01 10

8 maanden

Precies dit ervaar ik ook! ben wel benieuwd naar welke toyota garage het gebracht hebt en wat de kosten ervoor waren?

mikmod 30

8 maanden

tegenwoordig hebben de meeste auto's een klep in de tank die de lucht wel in de tank laat komen, maar niet eruit kunnen...

Rene-01 10

8 maanden

ah ok, maar heeft de Toyota garage het wel structureel kunnen oplossen?

mikmod 30

8 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.