close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Toyota Aygo 2007: Auto start niet meer. Geen foutcodes, geen ontsteking

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1KR-FE, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 50

Momenteel heb ik een probleem met mijn Aygo uit 2007. Kilometerstand is 155000. Hij begon onregelmatig te lopen nadat ik van de snelweg kwam en viel regelmatig uit wanneer ik gas los liet. Dan startte hij ook moeilijk. Momenteel start hij helemaal niet meer, er lijkt geen ontsteking te zijn: de bougies vonken niet. Slechts af en toe een klein plofje. De accu is goed, de dynamo leverde voldoende spanning,14,5v, toen hij nog wel liep. Uitlezen levert niets op: geen foutmeldingen. De bougies heb ik vervangen en ook de nokkenas- en krukassensor heb ik uitgewisseld. Wel had ik al enkele weken het merkwaardige probleem dat de kilometerteller, toerenteller soms even uitvielen en ''stop'' kort oplichtte tijdens het rijden. De auto bleef echter normaal rijden. Wat zou er met mijn auto aan de hand zijn?

Geplaatst door

gashnl (80)

al 1 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou iig even goed alle massapunten onder de motorkap controleren/schoonmaken. Ook bij de ecu. Wees er zeker van dat de auto brandsof krijgt, de pomp wil het nog wel eens begeven. Ook de motorecu laat het wel eens afweten, maar dan moet je echt eerst de rest uitsluiten.

harry4203 2340
badge vip badge

2 weken

Dank je wel voor je reactie. De massapunten moet ik inderdaad nog nalopen. Heb nog geen schema gevonden met alle punten.

gashnl 80

2 weken

Als de auto op contact staat brandt t motormanagement lampje dan ?

WKre 30
badge

2 weken

Bedankt voor je reactie. Bedoel je of hij brandt zodra je hem op contact zet, zonder proberen te starten? Dit weet ik niet zeker. Ga ik morgen bekijken. Ik kreeg ook de tip om de stekker van de ecu te bekijken of er roestaanslag op zit. Denk je dat de haperende meters / dashboard verband kunnen hebben met het niet meer starten?

gashnl 80

2 weken

Precies dat bedoel ik.
Brandt ie dan niet dan missen er voedingen naar de ecu.
En is er hoogstwaarschijnlijk een kabel defect.
Boven de versnellingsbak langs de accu bak
Loopt een bundel kabels (in een dikke plastic huls)
Daar is er vaak eentje of meerdere defect.

WKre 30
badge

2 weken

Het motorlampje brandt wel wanneer ik hem op contact zet. Heb de stekkers van de ecu bekeken en die zien er goed uit: geen corrosie of beschadigde pinnen.

gashnl 80

1 week

Ik lees ook wel dat het mogelijk een defect contactslot kan zijn waardoor de tellers op het dashboard een eigen leven hebben en de auto soms niet meer wil starten. Zou dit ook mogelijk de oorzaak kunnen zijn bij een Aygo/C1/107?

gashnl 80

1 week

Je zegt, uitlezen levert niks op. Ook niet met originele testapparatuur? Kan me dat bijna niet voorstellen.

Originele testapparatuur heb ik helaas niet. De enige foutcode die hij sinds aanschaf 2 jaat geleden regelmatig geeft is P0171, mengsel te arm.

gashnl 80

1 week

je zegt dat je de krukas sensor hebt vervangen, het wil wel eens gebeuren dat ze verkeerd uit de fabriek komen, deze auto heeft een inductieve sensor die 2 aansluitingen heeft, als die omgedraaid uit de fabriek komt wil de auto er niet op aanslaan,

STIP911 105
badge

1 week

Ik heb de krukassensor en nokkenassensor uit een rijdende C1 gehaald. Daarmee deed hij het ook niet. Inmiddels heb ik alle zekeringen gecontroleerd en voor zover ik ze kon vinden ook alle massakabels nagelopen. De bekabeling ziet er op het oog ook nog prima uit en mijn Aygo heeft geen roest of vochtschade. Vandaag kwam ik toevallig een ANWB monteur tegen. Omdat ook de tellerklok al een aantal weken vreemd doet, regelmatig onregelmatig uitvallen van de tellers onder het rijden, denkt hij aan een probleem met een voedingskabel of massakabel of dat de ecu het mogelijk begeven heeft. Zou ik de ecu (met sleutel) van een identieke C1 uit 2005 (5-bak met airco) in mijn Aygo kunnen plaatsen om uit te sluiten of het de ecu is?

gashnl 80

1 week

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Aygo of stel zelf een nieuwe vraag.