Toyota Hi-Ace: batterij kookt over

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2400cc

ik heb onlangs de 2 batterijen vervangen van een toyota hi-ace na 10km rijden beginnen deze te koken
de alternator is ondertussen uitgetest , niets aan de hand zegt de grossier. ik heb de spanning gemeten tijdens een rit en deze schommelt tussen de 13.85v en 14.10v (volgens mij is dit niet abnormaal)
2400diesel bwj 98 . wie kan mij helpen? grtj rob aerts

bart aerts

Geplaatst door bart aerts (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota HiAce? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

dat is de spanning
meet ook de amperage eens
de spanning regelaar kan de spanning goed houden maar de laadstroom doet de accu koken

bart aerts (0), 15 jaar geleden

bedankt voor de inlichting jerry ! ik ga dat morgen eens meten maar de spanning schommelt gewoonlijk toch rond de 13.5v en de ampererage is toch afhankelijk van de weerstand? en deze weerstand is toch de dikte en de lengte van de wikkelingen op de alternator dacht ik?

Cor1822 (0) PRO, 15 jaar geleden

Laadspanning is normaal tussen de 13.8 en 14.4 volt.
Normaal zal de acccu vol zijn bij een spanning van 13.2 volt in rust, de overspanning is nodig om de laadstroom alsnog de accu te doen bijladen en voor de verbruikers.

Controleer ook de aansluitkabels, plus en min op schoon zijn, goed contact maken en de min op het chassis van de dynamo ook goed contact maakt.

bart aerts (0), 15 jaar geleden

oke mannen dat zal ik morgen nog eens nakijken. bedankt al voor jullie inlichtingen! grt rob

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Pak even een ampere-tang en kijk of na de start de amperes langzaam terug zakken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota HiAce of stel zelf een nieuwe vraag.