Hallo,
de laatste tijd merk ik dat bij koude start de motor niet continu op alle 4 de cylinders draait en daardoor soms in toeren zakt.
Dit duurt even, een paar keer gas geven en het is weg.
Bij een latere warme start treedt het niet op en tijdens rijden ook niet.
Auto is naar mijn idee zuinig, met 5 man erin en de airco aan draait ie nog zeker 1 op 21,5, dus loopt ie nog best goed.
Wat zou het kunnen zijn, vervuilde LMM misschien ?
Alvast bedankt voor de antwoorden !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gloeibougie s defect , doormeten of testen.
Ik heb nu eindelijk even gekeken waar ze zitten.
De verbindende strip lijkt wel een beetje aangeroest, zou dat de oorzaak kunnen zijn ?
Als ik ze ga loshalen, zijn er dan dingen waar ik op moet letten ?
Ze zitten er (bij mijn weten) al bijna 3 ton in en zullen best wel vast zitten.
Ze zien er in vergelijking tot bougies best wel dun uit, loop je niet het risico dat ze afbreken in de cyl.kop ?
Testen = stroom erop en kijken of ze gloeien ?
8 jaar
[quote=JaapHartog]Ik heb nu eindelijk even gekeken waar ze zitten.
De verbindende strip lijkt wel een beetje aangeroest, zou dat de oorzaak kunnen zijn ?
Als ik ze ga loshalen, zijn er dan dingen waar ik op moet letten ?
Ze zitten er (bij mijn weten) al bijna 3 ton in en zullen best wel vast zitten.
Ze zien er in vergelijking tot bougies best wel dun uit, loop je niet het risico dat ze afbreken in de cyl.kop ?
Testen = stroom erop en kijken of ze gloeien ?[/quote]
Gloeien ga jij niet zien als ze in de kop zitten !!
Je moet meten wat de stroomafname is als je ze aanstuurt daarmee kun je ze al behoorlijk beoordelen .
Je kunt ook de weerstand meten , geen weerstand is defect.
Dat ben ik ook van plan, maar even een dag kiezen dat de auto niet gebruikt wordt, ik moet namelijk eerst de intercooler loshalen en dan is het wel fijn als het blok niet bloedheet is.
De koppelstrip is wat aangeroest dicht bij de verbinding met de gloeibougie en de schroefdraadstift er bovenop ook.
[url=https://s14.postimg.io/bypmu3cgh/roest.j...][img]https://s14.postimg.org/6ajc3783x/roest....[/img][/url]
Zou dat misschien ervoor kunnen zorgen dat 1 of meer gloeibougies niets doet ?
De koppelstrip is goed te zien op de volgende schematische tekening:
[url=https://s22.postimg.io/ssfzn5o0h/koppels...][img]https://s22.postimg.org/ntsh8mk7h/koppel...[/img][/url]
8 jaar
Vandaag eerst even naar een piepende achterrem gekeken (trilplaatje heeft zijn werk gedaan, er zat nog 1 mm voering op het blokje).
Toen bezig gegaan op weg naar de koppelstrip en de gloeibougies.
Intercooler eraf, inlaat afgedekt en toen de koppelstrip losgehaald.
Het kleine beetje roest heeft geen invloed gehad op de geleiding.
Staand voor de auto, mat ik oneindige weerstand bij de 1e 2 gloeipitten, terwijl de 3e en de 4e wel geleidden.
Een setje van 4 nieuwe is in bestelling.
Nu maar hopen dat de oude een beetje goed eruitkomen als ik het spul ga vervangen.
De adviezen van kaleido 1 hebben de doorslag gegeven in dit geval, bedankt wederom !
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar